Merhaba,
Bir zar atma programı yazmaya çalışıyorum.
İlk pencerede kullanıcıdan kaç tane zar atmak istediği bilgisini alıp(1-3 arası) ikinci açılan pencerede zar atmasını istiyorum. İlk değer kadar zar atması gerekiyor.
Classları oluşturdum fakat iki tane sorunum var çözemediğim.
1.ilk pencereden aldığım değeri ikinciye atayamıyorum.
2. ikinci pencerede zar attığım zaman sonucu ilkine yazdırıyor. kodum şu şekilde:
from tkinter import *
import tkinter as tk
import random
root = Tk()
class App:
def __init__(self, master):
self.master = master
self.title = Label(master, fg="blue", text="Dice Roller")
self.nb_dices_entry = Entry(master)
self.button1 = Button(master, text="How many dice?", command=self.open)
self.title.grid(row=0, columnspan=2)
self.nb_dices_entry.grid(row=1, column=1)
self.button1.grid(row=2, column=1)
def open(self):
self.newWindow = tk.Toplevel(self.master)
self.App = Dice(self.newWindow)
class Dice:
def __init__(self, master):
self.master = master
self.title = Label(master, fg="red", text="Dice Roller")
self.nb_dices_label = Label(master, fg="black", text="DICE :")
self.button2 = Button(master, fg='white',bg='blue',text="Roll Dice ", command=self.game)
self.quitbutton = Button(master, fg="white",bg='red',text='EXIT', command=master.quit)
self.title.grid(row=0, columnspan=2)
self.nb_dices_label.grid(row=2, sticky=E)
self.button2.grid(row=5, column=0)
self.quitbutton.grid(row=5, column=3)
def game(self):
self.solution = Label(bg='green', text=random.randrange(1, 7))
self.solution.grid()
app = App(root)
root.mainloop()