Bir eşya bulunduğunda bunun alınmasını sağlayacak.
get_records metodu bir dosyaya kaydedilen seviye durumu, eşyalar, can, zırh gibi kaydedilen değerleri tekrar alarak oyun kayıtlarını alacak.
Yazdığım kodları atıyorum:
main.py
import pyramid
from time import sleep
lang = input("Please choose language (en) | Lütfen dil seçiniz (tr) : ")
if lang.lower() == "en":
print("Welcome to the PYRAMID. This is a text based adventure game.\n"
"Created with Python\n"
"Created by primearc\n"
"Have Fun!")
elif lang.lower() == "tr":
game = pyramid.Game("tr")
game.clear()
print(game.banner)
print("\nPYRAMID'e hoş geldin. Bu metin tabanlı bir macera oyunu"
"\nPython ile oluşturulu"
"\nprimearc tarafından oluşturuldu"
"\nİyi eğelenceler!")
sleep(7)
game.clear()
game.level1()
else:
print("Invalid/Geçersiz")
pyramid.py:
from time import sleep
import os
class Game:
def __init__(self, lang):
self.lang = lang
self.banner = """"
888888ba dP dP 888888ba .d888888 8888ba.88ba dP 888888ba
88 `8b Y8. .8P 88 `8b d8' 88 88 `8b `8b 88 88 `8b
a88aaaa8P' Y8aa8P a88aaaa8P'88aaaaa88 88 88 88 88 88 88
88 88 88 `8b. 88 88 88 88 88 88 88 88
88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 .8P
dP dP dP dP 88 88 dP dP dP dP 8888888P
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
"""
if self.lang == "tr":
self.help = "Komutlar için: yardım\nÇanta içeriği için: çanta\nSeviye, can, güç, zırh, ağırlık hakkında bilgi almak için: bilgi"
self.level1txt = ["Ço. çok soğuk. Resmen donacak gibisin. Julia, George... Acaba şu an neredeydiler?"
" Umarım şu anda sağdırlar. Yıkıntının şiddetiyle kafana bir taş gelmiş olmalı. Bacağın titriyor."
" Üzerinde yırtık bir tişört ve pantalondan başka bir şey yok. Sırt çantan ise yanında değil.",
"Ayağa kalkıyorsun, büyük kum rengi taşlar etrafını çevrelemiş, şu anda piramidin ortasında mısın yoksa"
" kenarlarında mısın anlamak mümkün görünmüyor. Etraf kapkaranlık. Duvara ellerini sürterek yürürken ayağına"
" yumuşak bir şey takılıyor.",
" Çantanı buldun. El yordamıyla içinden el fenerini buluyorsun. Işığı açtığın vakit neler olduğunu anlıyorsun."
" Piramit çökmüş, taşlar mahzenin yarısına yığılmış. Önce ekibine sesleniyorsun ama ses yok. En iyisi buradan"
" çıkmanın bir yolunu bulmak!"]
elif lang == "en":
pass
else:
pass
def command(self):
cmd = input("> ")
if cmd == "help" or "yardım":
print(self.help)
return self.command()
elif cmd == "backpack" or "çanta":
#print
return self.command()
elif "info" or "bilgi":
#print
return self.command()
else:
return cmd
def level1(self):
for i in range(3):
self.lettering(self.level1txt[i], 0.07)
self.clear()
self.lettering(self.banner, 0.005)
def level2(self):
pass
def level3(self):
pass
class Character:
def __init__(self, health, base_power, base_armor):
self.health = health
self.power = base_power
self.armor = base_armor
class Player(Character):
def __init__(self, health, base_power, base_armor):
super().__init__(health, base_power, base_armor)
self.pack = []
def get_item(self):
pass
def calc(self):
pass
class Event:
class Weapon:
def __init__(self, damage, name):
self.damage = damage
self.name = name
def attack(self):
pass
class Food:
def __init__(self, restoration, name, weight):
self.restoration = restoration
self.name = name
self.weight = weight
def eat(self):
pass
class Potion:
def __init__(self, power, restoration, weight):
self.power = power
self.restoration = restoration
self.weight = weight
def drink(self):
pass
class Monster(Character):
def __init__(self, health, base_power, base_armor, ability):
super().__init__(health, base_power, base_armor)
self.ability = ability
@classmethod
def save_game(cls):
pass
@classmethod
def get_records(cls):
pass
@staticmethod
def lettering(text, time):
for t in text:
print(t, end='', flush=True)
sleep(time)
print("\n", flush=False)
sleep(3)
@staticmethod
def clear():
os.system('cls' if os.name == 'nt' else 'clear')
Şu an tam olarak bitmedi. Önce komut çıktılarını gösteren command()
fonksiyoununu tamamlayıp yazılan komuta göre çıktı göstereceğim.
Daha sonra yiyecek, iksir gibi nesneleri oluşturup bunu oyunun içine dahil edeceğim.
Seviyenin geçilip geçilmediğini kontrol edeceğim.
En son da İngilizce çevirileri yapacağım.