Evet bunun için çeşitli yöntemler var.
Çözünürlük arttıkça tazeleme hızının azalması doğal değil mi?
Ekran kartlarına bunun için para harcamıyor muyuz?
Oyunda göze hitap etmeyen obje nedir?
Onun da resmi olursa bir fikir beyan edebiliriz.
Çizimler vektörel veya raster image olmak üzere ikiye ayrılır, vektörel nesne ve resimler tabi ki bozulmadan ölçeklenebilir.
Ama elinizdeki düşük çözünürlük bir resmi ölçeklerseniz bu resim büyütüldüğünde tabiki bozulabilecektir.
pygame - part 8 - resize image - YouTube
Buradaki örnekte yeterli çözünürlükte bir png resmi dahi bozulmuyor.
Siz neyi ölçeklemek istediğinizi ifade edin. Varsa resim ve kodlarını koyun alternatif çözümlerine beraber bakalım…
Çünkü bir çok alternatif yol var.
Unity de kullandıklarınız vektörel nesnelerdir. Bu nesneler aslında bir denklemdir ve bu denklemin katsayısını bozulmadan değiştirebilir büyütüp küçülttüğünüzde veri kaybı oluşturmazsınız.
Aynı şekilde, resim formatlarınız wmf, eps, cdr, svg gibi vektörel resimler ise ölçeklerken sorun yaşamazsınız.
Diğer türlü raster resim dosyası kullanacaksanız, en üst çözünürlük hedefinize uygun resimleri alıp ölçekle küçülterek kullanmaktır.
Vektör nesnelere de örnek vereyim yukarıdaki linkle.
Söylediğim gibi, kötü görünmekten kastınız nedir hangi nesneler eden kötü tamamen sizin yorumunuz.
Aslında olanı görmemiz için kullandığınız resim ve nesneleri görmemiz gerekir.
Ama tahminle konuşacaksak.
Nesnelerinizi ölçeklenebilir, resimlerinizi de vektörel seçin.
Vektörel resim kullanmak istemiyorsanız. En üst çözünürlüğünüze uygun resimleri, ölçekle küçülterek kullanın.