Python kivy font ayarları

Kivy’nin .py dosyasındaki metnin şeklini degiştirmek için fontlar kullanıyorum ama çalıştırıca hata veriyor. Kendi font dosyası içinde 6 tane font var o dosyaya kullanıcagım fontu atmama ragmen hata veriyor. Bunu nasıl düzeltebilirim? :slight_smile:

Kodunuzu ve aldığınız hatayı paylaşabilir misiniz?

from kivy.app import App 
from kivy.uix.gridlayout import GridLayout 
from kivy.lang import Builder 


kv = """

<main2>:
	Label:  
	    id: lbl
		markup: True
		font_size: 30
		


"""

class main2(GridLayout):
	pass

class main(App):
	def build(self):
		Builder.load_string(kv)
		self.app = main2()
		self.app.ids.lbl.text = "[font=Sudden-Desires.ttf] metin_yazısı[/font]"#kullandıgım font (Sudden-Desires.ttf)
		return self.app
		
main().run()



-Kodlar çalışınca aldıgım hata;

[INFO   ] [Logger      ] Record log in C:\Users\casper\.kivy\logs\kivy_18-07-08_27.txt
[INFO   ] [Kivy        ] v1.10.0
[INFO   ] [Python      ] v3.6.4 (v3.6.4:d48eceb, Dec 19 2017, 06:54:40) [MSC v.1900 64 bit (AMD64)]
[INFO   ] [Factory     ] 194 symbols loaded
[INFO   ] [Image       ] Providers: img_tex, img_dds, img_sdl2, img_pil, img_gif (img_ffpyplayer ignored)
[INFO   ] [OSC         ] using <thread> for socket
[INFO   ] [Window      ] Provider: sdl2
[INFO   ] [GL          ] Using the "OpenGL" graphics system
[INFO   ] [GL          ] GLEW initialization succeeded
[INFO   ] [GL          ] Backend used <glew>
[INFO   ] [GL          ] OpenGL version <b'4.4.0 - Build 20.19.15.4300'>
[INFO   ] [GL          ] OpenGL vendor <b'Intel'>
[INFO   ] [GL          ] OpenGL renderer <b'Intel(R) HD Graphics'>
[INFO   ] [GL          ] OpenGL parsed version: 4, 4
[INFO   ] [GL          ] Shading version <b'4.40 - Build 20.19.15.4300'>
[INFO   ] [GL          ] Texture max size <16384>
[INFO   ] [GL          ] Texture max units <32>
[INFO   ] [Shader      ] fragment shader: <b"WARNING: 0:7: '' :  #version directive missing">
[INFO   ] [Shader      ] vertex shader: <b"WARNING: 0:7: '' :  #version directive missing">
[INFO   ] [Window      ] auto add sdl2 input provider
[INFO   ] [Window      ] virtual keyboard not allowed, single mode, not docked
[INFO   ] [Text        ] Provider: sdl2
[INFO   ] [Base        ] Start application main loop
[INFO   ] [Base        ] Leaving application in progress...
 Traceback (most recent call last):
   File "C:\Users\casper\Desktop\gfd.py", line 28, in <module>
     main().run()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\app.py", line 828, in run
     runTouchApp()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\base.py", line 504, in runTouchApp
     EventLoop.window.mainloop()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\window\window_sdl2.py", line 663, in mainloop
     self._mainloop()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\window\window_sdl2.py", line 405, in _mainloop
     EventLoop.idle()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\base.py", line 339, in idle
     Clock.tick()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\clock.py", line 581, in tick
     self._process_events()
   File "kivy\_clock.pyx", line 367, in kivy._clock.CyClockBase._process_events (kivy\_clock.c:7700)
   File "kivy\_clock.pyx", line 397, in kivy._clock.CyClockBase._process_events (kivy\_clock.c:7577)
   File "kivy\_clock.pyx", line 395, in kivy._clock.CyClockBase._process_events (kivy\_clock.c:7498)
   File "kivy\_clock.pyx", line 167, in kivy._clock.ClockEvent.tick (kivy\_clock.c:3490)
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\uix\label.py", line 365, in texture_update
     self._label.refresh()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\text\__init__.py", line 670, in refresh
     sz = self.render()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\text\markup.py", line 121, in render
     ret = self._pre_render()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\text\markup.py", line 205, in _pre_render
     self.resolve_font_name()
   File "C:\Users\casper\AppData\Local\Programs\Python\Python36\lib\site-packages\kivy\core\text\__init__.py", line 285, in resolve_font_name
     raise IOError('Label: File %r not found' % fontname)
 OSError: Label: File 'Sudden-Desires.ttf' not found

kullandıgım fontun ismi sudden-desires.ttf onu da ben ekledim kullanmak için ama galiba görmüyor.

font yolunu belirmeniz lazım

self.app.ids.lbl.text = "[font=data/fonts/Roboto-Regular.ttf] metin_yazısı[/font]"

1 Beğeni

Ne yazıkki Çalışmadı

eğer bahsetriğiniz dizinde o font varsa çalışmaması imkansız. dizini kontrol edin, dizin yolunu eksizi girin. mutlaka çalışacaktır. Ayrıca bahsettiğiniz dizini ben kontrol ettiğimde yukarda tanıttığınız fontu içinde bulamadım, Robotyo-Regular fontu ile deneme yapın eğer yine olmazsa font yolunu yanlış giriyorsunuzdur muhtemelen.

Yazım hataları için kusura bakmayın, telefondan yazıyorum…

1 Beğeni

Yanlız ben kivy nin kendi fontlarını degil kendi ekledigim fontların da çalışmasını istiyorum.

Kendi fontunu tabiki de kullanabilirsin. yapman gereken fontu proje klasörüne atmak ve sadece ismiyle çağırmak.

örneğin:

Label:
    font_name: "benim_fontum.ttf"
1 Beğeni

Çok saolun çalışdı. Yanlız paketleme sırasın da bir hata çıkmasın. :slight_smile: çünkü derleyecegim zaman hata verebilir.

Buildozer’da şu satıra uzantıyı eklemeyi unutmazsan hata vermez :smile:

# (list) Source files to include (let empty to include all the files)
source.include_exts = 'py,png,jpg,kv,atlas,ttf,otf'

Çok saolun. :blush: Ama bir soru daha sorucam. :sweat_smile: