Yazdığım programı textinpuuta nasıl açarım


#1
from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout: 

    orientation:"vertical"
    padding:10
    spacing:10

    Button:
        text:"Tıkla"
        size_hint_y: .1
        color: 0,1,0,1
        on_press:app.girin("selsam")
    TextInput:
        id:txt
        sze_hint_y: 0.1
    Button:
        text:"Ayrıl"
        size_hint_y: .1
        color: 0,1,0,1
        on_press:app.dismiss()
        
    Label:
        text:"Güclü parola"
        size_hint_y:.5
        color: 0,1,0,1
"""
class uygulamaApp(App):
    def girin(self,nesne):
        self.root.ids.txt=nesne
        kullanici_giris = input("Kullanıcı Adı:")
        kullanici = "ben"
        if kullanici_giris == kullanici:
            parola_giris = input("Parola giriniz:")
            parola = "123"
            if parola_giris == parola:
                print("Sisteme giris yapildi")
            else:
                print("Yanlis parola girisi yapildi")
                exit()
        else:
            print("Yanlis Kullanici girisi yapildi")
            exit()

    def build(self):

        return Builder.load_string(kv)

Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()

Program çalışıyor.ama terminalde.ben textınput ekranında çalışmasını istiyorum.Bu texınputa nasıl bağlarım.

koddalrı burya yapıştırırken kayıyor ne yapmalıyım.


#2

#3

Aşşagıdaki şekildeki gibi yapın.

#[code][/code] Bu kodların arasına yazın.

[code]
from kivy.app import App
from kivy.uix.button import Button

class pencere(App):
  def build(self):
    return Button(text = "Python kivy")

if __name__ == "__main__":
  pencere().run()
[/code]

#4
from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:

orientation:"vertical"
padding:10
spacing:10

Button:
    text:"Tıkla"
    size_hint_y: .1
    color: 0,1,0,1
    on_press:app.girin("selsam")
TextInput:
    id:txt
    sze_hint_y: 0.1
Button:
    text:"Ayrıl"
    size_hint_y: .1
    color: 0,1,0,1
    on_press:app.dismiss()
    
Label:
    text:"Güclü parola"
    size_hint_y:.5
    color: 0,1,0,1
 """   
class uygulamaApp(App):
    def girin(self,nesne):
        self.root.ids.txt=nesne
        
        kullanici_giris = input("Kullanici Adı:”)
        kullanici = "ben”
        if kullanici_giris == kullanici:
            parola_giris = input("Parola giriniz:”)
            parola = "123”
            if parola_giris == parola:
              print("Sisteme giris yapildi”)
              else:
                  print("Yanlis parola girisi yapildi”)
                  exit()
              else:
                  print("Yanlis Kullanici girisi yapildi”)
                  exit()
      
def build(self):
    return Builder.load_string(kv)
    
Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()     

#5

Buyrun, birazda açıklama yaptım. :slight_smile:

Siz devam ettirirsiniz…

from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:
    orientation: "vertical"  #eger bir düzen belirtmessek otomatik olarak horizontal düzeni uygular
    padding: 300
    Label:
        id: lbl
        font_size: sp(25)
        text: "Alta Parolanızı Yazınız..."
        size_hint_y: .2
    TextInput:
        font_size: sp(20)
        id: txt              #bu textınputa bir ide yoluyla bir kimlik veriyorum ki .py dosyamda kullanabileyim
        multiline: False     #burda bir al satıra geçeme degerini 0 yapıyorum
        size_hint_y: .2
    Button:
        size_hint_y: .2
        font_size: sp(20)
        text: "GİRİŞ"
        id: btn
        on_release: app.parola_kontrol()  #app sınıfının parola_kontrol fonksiyonunu çagırıyoruz ve 
                                          #textınputan aldıgımız veriler kontrol ettiriyoruz 
                                          #(fonksiyonaparametre göndermenize gerek yok)

"""
class uygulamaApp(App):
    def parola_kontrol(self):
        #ben burda parola = "123" diye kullanmadım direk yazdım siz isterseniz kullanabiilrisiniz.
        if self.root.ids.txt.text == "123":
            self.root.ids.lbl.text = "Parola Dogru."  #burda bu sınıfa ait olan widetin kimligiini girip başka bir text e degiştiriyoruz
            #tabisadece text degiştirmekle bitmiyor :) isternesiz metnin renginide degiştirelirisnz veya metnin nüyüklügünüde 
            """
            ÖRN:
                rengi için;
                self.root.ids.lbl.color = 1,0,0,1 metnini kırmızı yapdım

                metnin büyüklügü için;
                self.root.ids.lbl.font_size = sp(30) metnin büyüklügü artık 30

                #FORMÜL:
                self.root.ids.kimlik_ismi.degiştirmek_istediginiz_yer
            """
        
            #exit() parola dogru oldugun da direk çıkmaısnı istiyorsanız exit() yazarsanız eger bu çıkış işlevini .kv dosyasında yapmak
            #için quit() yazın.
        else:
            self.root.ids.lbl.text = "Parola Yanlış"

    def build(self):
        return Builder.load_string(kv)


Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()

#parola = “123  BURDA ” BU İŞARET YERİNE " " çif tırnak veya ' ' arasına yazın
#parola_giris = input(“Parola giriniz:”)  #BU ŞEKİLDE YAPARSANIZ YA IDE la CMD DE GİRDİ ALICAKDIR.
#print(“Sisteme giris yapildi”) bu şekilde yazarsanız ya IDE la yada CMD ye basar.

#6

Birde şöyle örnek veriyim, bu verdigim örnegi geliştebilir veya bazı yerlerde kullanabilirsiniz eger merak ettiginiz veya hata olursa burdan belirtirsiniz… :blush:

(Kodları incelerseniz çok rahat anlarsınız ve bu konuda örnekler yaparsanız mantıgınıda anlarsınız…)

from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:
    orientation: "vertical"
    Label:
        id: lbl

    TextInput:
    	id: txt
    	font_size: sp(20)

    BoxLayout:
    	Button:
    		text: "Yazıyı küçült"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn
        	on_release: app.küçült()

        Button:
        	text: "Yazıyı büyüt"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn2
        	on_release: app.büyüt()

        Button:
        	text: "Yesil yap"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn3
        	on_release: app.renk()

        Button:
        	text: "Metni yukarı ekle"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn4
        	on_release: app.bas()

        Button:
        	text: "Label'i temizle"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn5
        	on_release: app.temizle()

"""
class main(App):
    def build(self):
        return Builder.load_string(kv)

    def büyüt(self):
    	self.root.ids.lbl.font_size += 2

    def küçült(self):
    	self.root.ids.lbl.font_size -= 2

    def renk(self):
    	self.root.ids.lbl.color = 0,1,0,1

    def bas(self):
    	yazı = self.root.ids.txt.text
    	self.root.ids.lbl.text += yazı

    def temizle(self):
    	self.root.ids.lbl.text = ""

Window.clearcolor=(0,0,1,3)
main().run()

#7

Teşekkür ederim.mantığını anladım.Bazen kodlar doğru olmasına rağmen idle de hata veriyor.Baya uğraştırıcı …konsol ekranında çalışan uygulamayı,ekrana bastıramıyordum.Bunuda öğrenmiş oldum.


#8

self.root.ids.lbl.font_size = sp(30)
Şu metnin büyüklüğünü ayarlama kısmın da sp kullanmışım hata verebilir. Hata verise kaldırıp sadece istediğiniz değeri verin.