Yazdığım programı text inputa nasıl açarım?

from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout: 

    orientation:"vertical"
    padding:10
    spacing:10

    Button:
        text:"Tıkla"
        size_hint_y: .1
        color: 0,1,0,1
        on_press:app.girin("selsam")
    TextInput:
        id:txt
        sze_hint_y: 0.1
    Button:
        text:"Ayrıl"
        size_hint_y: .1
        color: 0,1,0,1
        on_press:app.dismiss()
        
    Label:
        text:"Güclü parola"
        size_hint_y:.5
        color: 0,1,0,1
"""
class uygulamaApp(App):
    def girin(self,nesne):
        self.root.ids.txt=nesne
        kullanici_giris = input("Kullanıcı Adı:")
        kullanici = "ben"
        if kullanici_giris == kullanici:
            parola_giris = input("Parola giriniz:")
            parola = "123"
            if parola_giris == parola:
                print("Sisteme giris yapildi")
            else:
                print("Yanlis parola girisi yapildi")
                exit()
        else:
            print("Yanlis Kullanici girisi yapildi")
            exit()

    def build(self):

        return Builder.load_string(kv)

Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()

Program çalışıyor.ama terminalde.ben textınput ekranında çalışmasını istiyorum.Bu texınputa nasıl bağlarım.

koddalrı burya yapıştırırken kayıyor ne yapmalıyım.

Aşşagıdaki şekildeki gibi yapın.

#[code][/code] Bu kodların arasına yazın.

[code]
from kivy.app import App
from kivy.uix.button import Button

class pencere(App):
  def build(self):
    return Button(text = "Python kivy")

if __name__ == "__main__":
  pencere().run()
[/code]
from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:

orientation:"vertical"
padding:10
spacing:10

Button:
    text:"Tıkla"
    size_hint_y: .1
    color: 0,1,0,1
    on_press:app.girin("selsam")
TextInput:
    id:txt
    sze_hint_y: 0.1
Button:
    text:"Ayrıl"
    size_hint_y: .1
    color: 0,1,0,1
    on_press:app.dismiss()
    
Label:
    text:"Güclü parola"
    size_hint_y:.5
    color: 0,1,0,1
 """   
class uygulamaApp(App):
    def girin(self,nesne):
        self.root.ids.txt=nesne
        
        kullanici_giris = input("Kullanici Adı:”)
        kullanici = "ben”
        if kullanici_giris == kullanici:
            parola_giris = input("Parola giriniz:”)
            parola = "123”
            if parola_giris == parola:
              print("Sisteme giris yapildi”)
              else:
                  print("Yanlis parola girisi yapildi”)
                  exit()
              else:
                  print("Yanlis Kullanici girisi yapildi”)
                  exit()
      
def build(self):
    return Builder.load_string(kv)
    
Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()     

Buyrun, birazda açıklama yaptım. :slight_smile:

Siz devam ettirirsiniz…

from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:
    orientation: "vertical"  #eger bir düzen belirtmessek otomatik olarak horizontal düzeni uygular
    padding: 300
    Label:
        id: lbl
        font_size: sp(25)
        text: "Alta Parolanızı Yazınız..."
        size_hint_y: .2
    TextInput:
        font_size: sp(20)
        id: txt              #bu textınputa bir ide yoluyla bir kimlik veriyorum ki .py dosyamda kullanabileyim
        multiline: False     #burda bir al satıra geçeme degerini 0 yapıyorum
        size_hint_y: .2
    Button:
        size_hint_y: .2
        font_size: sp(20)
        text: "GİRİŞ"
        id: btn
        on_release: app.parola_kontrol()  #app sınıfının parola_kontrol fonksiyonunu çagırıyoruz ve 
                                          #textınputan aldıgımız veriler kontrol ettiriyoruz 
                                          #(fonksiyonaparametre göndermenize gerek yok)

"""
class uygulamaApp(App):
    def parola_kontrol(self):
        #ben burda parola = "123" diye kullanmadım direk yazdım siz isterseniz kullanabiilrisiniz.
        if self.root.ids.txt.text == "123":
            self.root.ids.lbl.text = "Parola Dogru."  #burda bu sınıfa ait olan widetin kimligiini girip başka bir text e degiştiriyoruz
            #tabisadece text degiştirmekle bitmiyor :) isternesiz metnin renginide degiştirelirisnz veya metnin nüyüklügünüde 
            """
            ÖRN:
                rengi için;
                self.root.ids.lbl.color = 1,0,0,1 metnini kırmızı yapdım

                metnin büyüklügü için;
                self.root.ids.lbl.font_size = sp(30) metnin büyüklügü artık 30

                #FORMÜL:
                self.root.ids.kimlik_ismi.degiştirmek_istediginiz_yer
            """
        
            #exit() parola dogru oldugun da direk çıkmaısnı istiyorsanız exit() yazarsanız eger bu çıkış işlevini .kv dosyasında yapmak
            #için quit() yazın.
        else:
            self.root.ids.lbl.text = "Parola Yanlış"

    def build(self):
        return Builder.load_string(kv)


Window.clearcolor=(0,0,1,3)
uygulamaApp().run()

#parola = “123  BURDA ” BU İŞARET YERİNE " " çif tırnak veya ' ' arasına yazın
#parola_giris = input(“Parola giriniz:”)  #BU ŞEKİLDE YAPARSANIZ YA IDE la CMD DE GİRDİ ALICAKDIR.
#print(“Sisteme giris yapildi”) bu şekilde yazarsanız ya IDE la yada CMD ye basar.

Birde şöyle örnek veriyim, bu verdigim örnegi geliştebilir veya bazı yerlerde kullanabilirsiniz eger merak ettiginiz veya hata olursa burdan belirtirsiniz… :blush:

(Kodları incelerseniz çok rahat anlarsınız ve bu konuda örnekler yaparsanız mantıgınıda anlarsınız…)

from kivy.app import App
from kivy.lang import Builder
from kivy.core.window import Window

kv = """
BoxLayout:
    orientation: "vertical"
    Label:
        id: lbl

    TextInput:
    	id: txt
    	font_size: sp(20)

    BoxLayout:
    	Button:
    		text: "Yazıyı küçült"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn
        	on_release: app.küçült()

        Button:
        	text: "Yazıyı büyüt"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn2
        	on_release: app.büyüt()

        Button:
        	text: "Yesil yap"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn3
        	on_release: app.renk()

        Button:
        	text: "Metni yukarı ekle"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn4
        	on_release: app.bas()

        Button:
        	text: "Label'i temizle"
        	font_size: sp(20)
        	id: btn5
        	on_release: app.temizle()

"""
class main(App):
    def build(self):
        return Builder.load_string(kv)

    def büyüt(self):
    	self.root.ids.lbl.font_size += 2

    def küçült(self):
    	self.root.ids.lbl.font_size -= 2

    def renk(self):
    	self.root.ids.lbl.color = 0,1,0,1

    def bas(self):
    	yazı = self.root.ids.txt.text
    	self.root.ids.lbl.text += yazı

    def temizle(self):
    	self.root.ids.lbl.text = ""

Window.clearcolor=(0,0,1,3)
main().run()

Teşekkür ederim.mantığını anladım.Bazen kodlar doğru olmasına rağmen idle de hata veriyor.Baya uğraştırıcı …konsol ekranında çalışan uygulamayı,ekrana bastıramıyordum.Bunuda öğrenmiş oldum.

1 Beğeni

self.root.ids.lbl.font_size = sp(30)
Şu metnin büyüklüğünü ayarlama kısmın da sp kullanmışım hata verebilir. Hata verise kaldırıp sadece istediğiniz değeri verin.