C++ class çağırma hakkında soru

bir yerde

regex r1("(\w+)") gibi bir çağırma gördüm
bu kullanımı saglayabilecegim baska bir class örneği atar mısınız?

Alakasız ama

Bu kısım düzenli ifade olabilir.
Ruby’deki Regexp yapısına benziyor ve kullanımları benzer.

std::string s1("(\w+)");

@aib hocam bunun la std::string s1 = "(\w+)"; arasındaki fark ne dir?


soru biraz sacma olabilir kb c++ da yeniyim ¯\ _(ツ) _/¯

Bilmiyorum ve degisiyor, arastirman lazim. Yok gibi dusunebilirsin ama; cok detay.

@aib hocam

Bu ne işe yarıyor sorabilirmiyim ?

Mesela bir classda = ile yapmam icin esittirin obur tarafina o classin ornegini koymam lazim degil mi mesela string s=“selam” de selam bir string objesi bu yuzden atama yapabiliyoruz degil mi?

Hayir, bir takim operator= overload’lari ve sanirim bazi sartlar altinda bir takim tek argumanli constructor’lar da cagrilabiliyor.

Bir de sagdaki tipin conversion fonksiyonlari (operator {type}()) var. Kullanim kurallarini bilmiyorum.

"selam" std::string instance’i degil ama. C’de char[], C++'da const char[].

1 Beğeni

Sizce bunlar ileri konular mi simdi ogrenmeye caljsmam iyi olur mu baslangic sayilirim

Ogrenme sekline, amacina ve istegine bagli.

hocam kafamı karıştıran bir şey var atama operatorunu “=” classlar ile kullanabilmek için operator overload yapmak mı gerekiyor? veya
sınıf a = sınıf()
gibi instance ataması yapılabiliyor mu?


sanırım “=” atama operatorunu “operator overload” yaparak kullanması tuhaf geldi bana :confused:

Seni en yakin C++ kitabina yonlendiriyorum.

Boyle karmasik kurallari akilda tutmamak icin C++ kullanmiyorum/ogrenmiyorum.

:confused:

gene de devam edicem sonuçta başladık mı bitirmek gerek
ha birde https://www.learncpp.com/cpp-tutorial/variable-assignment-and-initialization/ bu kaynak o olayı iyi anlatıyor {} de kullanılabiliyormuş bu iş de


@aib hocam bir şey farkettim bir dili öğrenmek için o dilin belgesini veya kitabını ders kitabıymış gibi okumak seni o dilde geliştirmiyor sanırım bir proje ile öğrenmek en hayırlısı siz ne dersiniz?

Bence bunun sadece yazılım dilleri ile alakası yok, bir şeyi kalıcı olarak öğrenmenin en iyi yolu pratik yapmaktır diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Belge veya kitaptan belge veya kitaba degisiyor. Dili ogrenmekten kasit ve ogrenme amacina da bagli tabi. (Bi de ders kitabi formatinin insana yarayip yaramamasi var, o ayri.)

Dile ve bilinen dillere yakinligina da bagli.


Bu ogrenme konularinda her sey kisisel ve degisken. Yillar boyunca tek bir yontemle tekduze bir egitim gordugumuz icin cogu seyin 1-2 cevabi var, cogu sey genellenebilir, gidilecek sayili yol var zannediyoruz. Oysa siniflardaki basari dagilimi bile yontemin ne kadar kotu calistigini gosteriyor.

2 Beğeni

Sonuna kadar katiliyorum.

Sinavi kazanmak icin calistik; gecmis sorulari ezberledik, formulleri ezberledik, ezberledik anam ezberledik. Sinavdan sonraki 1 hafta icinde 1 senede ne ezberlediysem unuttum. Elde ne var, kazanilmis bir sinav, kafada ne var, sifir.

Sinavin amaci insanin gercekten ogrenip ogrenmedigini teyit etmektir. Ama su anda Turkiye’de mesela universite sinavi, meslek bulma amacli. Ogrenme amacli degil.

Ortaokuldayken hoca kesirleri carpmayi ogretti. Hocam dedim nasi ters duz oluyo bu? Olum sanane boyle carpiliyo iste bunu bil yeter. Sinavda onu sormayacaklar.

Ogrenmenin (gerceginden bashediyorum), insana verdigi bir zevk vardir. Ben ilk kez firat hocanin kitabini okurken oyle hissettim, o zevki tattim. O yuzden okulda yaptirdiklari ezber bana zevk vermiyor. Guya yeni egitim sisteminde ezbercilik yok. Guya ogretmenler ezberilige karsi.

Hicbir ise yaramiyor, evet.

Ve ben okulda biraz da olsa bir seyler ogrenmeye calistim. Sinav o kadar iyi gecmedi, tamam. Ama birseyler ogrenebildik, degerli ve onemli olan da bu.

2 Beğeni