Ekiple geliştirilen projelerde görev dağılımı

Merhabalar. Bir süre önce Unity3D ile oyun geliştirmek amacı ile C# öğrenmeye başladım. Bununla birlikte de Unity3D arayüzünü ve özelliklerini öğrenmeme yardımcı olacak bir eğitim programına katıldım. Yakın bir zamanda da 5 kişilik rastgele üyelerden oluşan bir ekiple birlikte bir oyun geliştirmemiz gerekecek. Tek başıma videolar izleyerek, internetten araştırmalar yaparak temel seviyede bir oyun geliştirebilirim ancak bir ekiple yapmam gerektiğinde zorlanacağımı hissediyorum. Çünkü daha önce bu tarz bir deneyimim olmadı. Örneğin ekipte görev dağılımının nasıl olması gerektiği konusunda bir bilgim yok. Mesela herkes bir sahneyi mi geliştiriyor? Veya herkes bir mekaniği mi yazıyor? Bu konuda birden fazla doğru olabilir. Ancak diğer ekip üyelerinin de benim gibi temel seviyede bilgiye sahip olduğunu düşünürsek, görev dağılımını genel hatları ile nasıl yapmalıyız? Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Oyunuzu Unity ile geliştireceğinizi varsayıyorum.

Sınır koşulu: Rasgele beş kişi oyun geliştirecek.

Belirsiz durum: Tek başıma geliştirebiliyorum. Ekiple zorlanacağımı hissediyorum.(Hissetmek?!)
Tahmin: İlk defa takım çalışması yapılacak.

Tespit: İlk defa takım çalışması yapılacak.

Sınır koşuluna göre soru: Rasgele 5 kişi mi? Evet olasılık kümenizde herkesin aynı sahneyi geliştirdiği rastgele 5 kişiyle karşılaşabilirsiniz. Ama hepinizin farklı iş bölümleri yapabileceği, farklı iş bölümleri de geliştirebileceğiniz, rastgele 5 kişiyle de geliştirebilirsiniz.

Sınır koşulu olan rastgele 5 kişinin ruh haline bağlı…

Bir varsayım daha: Rastgele 5 kişinin benim gibi temel seviyede olması durumu. Bu da bir sınır koşulu. Ama net değil. Yetenekleriniz belirtilmemiş.

Yapabileceğimiz tek şey bu zaten bu kadar ucu açık ihtimalli ve sınırları olmayan bir durumda sadece tahmin ve görüşte bulunulabilir.

Oyununuzun kapsamını bilmiyoruz. 2d-3d grafik yoğunluklu, ses yoğunluklu, puzzle tarzı ne tür oyun olduğu belli değil.

Belli olsa oyunun ölçeği ve ihtiyaçları için bir fikrimiz olabilirdi.

Bir de rastgele 5 kişi olmasaydı iyiydi.

O zaman şöyle derdik.

Biriniz, hikayeyi akışı planlayın. Biriniz, intro ve ara videoları renderlasın. Biriniz oyun ses efektlerini ve müzikleri düzenlesin, biriniz oyun arayüz diğer tasarımlarını etkileşim ve giriş insan arayüzünü tasarlasın, biriniz kodları yazsın, bir diğeriniz fizik etkileşimlerini ve bot benzeri scriptleri çalışsın.

Ama bilmiyoruz ki;

Oyunun kapsamında video yoksa boşa gitti.

Oyunun kapsamında etkileyeci müzikler yoksa o da boşa gitti.

Oyunun kapsamında bir şelalenin yanından geçerken sıçrayan sular yoksa o da boşa gitti…

Bu rastgele 5 kişi olmasaydı.

Grafik tasarımcı, resimden grafikten anlayan biri olsa karakter tasarımlarını falan yapsa, arka planları, yapsa güzel olabilirdi.

Bir diğeri, katı modelleri oluşturup videoları renderlasa süper olurdu.

Geri kalanları zaten unity bir çok hazır api ile hallediyor.

Yani özetlersek;

Oyununuzun kapsamını tanımlayın.

Ekibiniz oluşsun o 5 kişi rastgelelikten kurtulsun.

Ekibinizin yeteneklerine göre iş bölümü yapın.

Hepimiz aynı seviyede yeteneksiziz diyorsanız, hazır model, hazır müzik ve sesler kullanacaksanız, hepiniz kodcusunuzdur. İster ayrı sahneler çalışın, ister aynı sahnelerde çalışın, ister dördü otursun biri yazsın farketmez.

Bu nedenle sadece tahmin ve görüş verebildik kusurumuza bakmayınız.

1 Beğeni

Evet, belirttiğiniz gibi sınırları olmayan ve bolca belirsizlik içeren bir durum. Biraz daha netleştirmek gerekirse, 1,5 ay gibi bir sürede, programa dahil rastgele öğrencilerden bir ekip oluşturularak ortaya bir ürün çıkarılması isteniyor. Bahsedilen bu ürün, diğer projelerden daha iyi (Sadece genel değerlendirme kriterlerini biliyoruz. Oyunun bitmiş olması, özgün bir içeriğe sahip olması, proje yönetimi, multiplayer olması veya bir api aracılığı ile diğer uygulamarla etkileşim halinde olması, kullanıcı verilerini izleyebileceğimiz bir yapının olup olmadığı gibi…) seçilirse, bir ödül alacak. Oyunun içeriğine, biçimine, tarzına herhangi bir kısıtlama getirilmedi. İstersek çok basit bir oyun dahi yapabileceğimiz söylendi. Ben, özgün bir proje geliştirip, ödülü almak istiyorum. Oyunun 2d mi 3d mi, hikaye odaklı mı, oynanış odaklı mı olacağına karar vermek için, ekiplerin belli olması ve bir karara varılması lazım, doğru. Ancak oyunun stilinden, tarzından ve diğer unsurlarından bağımsız ve hemen hemen her projeyi kapsayacak bir prosedürün olup olmadığını öğrenmek ve kısıtlı olan süreyi, planlama aşamasını hızlı geçirerek lehime çevirmek istedim. İçerisinde belirsizliğin olmadığı bir proje olacağını sanmıyorum. Dediğiniz gibi, benim belirttiğim durumda fazlasıyla var ancak şimdiden en azından genel hatları ile bir fikir sahibi olmak istedim. En azından tecrübesi olan insanların tecrübelerinden faydalanmak istedim. İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim.

hocam adınızın Erhan olma ihtimali nedir?

2d platform oyunu daha kolay olurdu sanırım

1 Beğeni

Hocam bir ekiple çalışmak bireysel çalışmaktan daha kolaydır. Eğer aklınıza takılan bir şey varsa sorabileceğiniz, yapamadığınız işleri verebileceğiniz arkadaşlarınız olur.

Rastgele 5 kişi ile oluşan bir ekip de arkadaşlarınızla kuracağınız bir ekipten genelde daha iyidir. Çünkü kimsenin nazı olmaz. Herkes oraya işini yapmaya gelmiştir. İçinizde bilen biri çıkarsa o sizi yönlendirir yoksa da daha iyi. Kendi hatalarınızdan öğrenirsiniz.

Kaybedecek neyiniz var ki?

1 Beğeni

Birinci olan projeye yurtdışında bir ekosistem gezisi hediye edilecek. Aynı zamanda bazı yatırımcılarla görüşme fırsatı sağlayacaklar. Şu durumda çok zor ama ödülü almak istiyorum. Dünyanın sonu değil elbette ama kaybedecek bir şey var benim açımdan maalesef. Görüşünüz için teşekkür ederim.

Doğru anlamışsınız. Üzerinde şundan durdum. Proje Planlama ve Proje yönetimi konusunda en önemli alanlardan biri kaynak yönetimi/ kaynak planlamasıdır.

Kaynaklarınız, insan, zaman, malzeme , para gibi sayılabilir.

İnsan kaynağı yönetiminiz, rastgele olunca kaynak yönetimi zaten kafadan çöp olur. Bu basamak olmadan ilerleyemezsiniz.

Elinizde bir fikir, bir proje ve bir zaman varken, istediğiniz kadar kaynağınız varsa bunu sorun etmez, ihtiyaca göre personel atayabilirdiniz. Ama sizin durumda insan kaynağınız sınırlı. İhtiyaç belirlemenizi yaptığınızda bu ihtiyacı o sınırlı sayıda insan kaynağınızla paylaşmanız gerekecek.

Özgün içeriğinizi planlarlar ve karar kılarsanız, ürünüzü tamamlarsanız, multiplayer konusunda deneyimli üyelerinizle beraber bir tasarım yapabilirseniz, diğer uygulamalarla etkileşim sağlarsanız ve seçilirse tabi ki ödül alır. İşte bunlar sizin bazı kriterleriniz bunları belirsizlikten kurtararak planınızın bir kısmını yapmış olursunuz.

Bu da bir kriter, planlarınızda yer verebilirsiniz. Bende dostluk kardeşlik dünya barışı istiyorum ama dünyada savaşlar ve çatışmalar devam ediyor işte.

Tabi ki ön almak iyidir. Zaten ne konuda ön alacağınızı ifade etmeye çalışıyorum. Belirsizlikleri azaltmakla başlayın. Ekip liderinizden, konunuza, ekip üyelerinizin ihtiyaç yetkinliklerine kadar her şey bir birine bağlı. Ekibe tavsiye edeceğiniz, özgün fikriniz, kabul görme durumuna göre, size söylediğim gibi, grafik konusunda, ses konusunda, oyunun akışı konusunda iş yükü paylaşabilecek üyeler gerekecektir. Önemli olan özgün fikir ve oyun tasarımınız. Zaten kodlamak konusunda sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.

Normal bir proje yönetimi konusunda tabi ki tecrübeli insanlar bulabilirsiniz ama rastgele beş üye ve henüz karar verilmemiş bir oyun türü tasarımında proje yönetimi konusunda tecrübeli birilerini bulmak zor olabilir. Olağan bir yöntem değil çünkü.

Ha biraz motive eder belki;

Yazılım ve Oyun Sektöründe Proje Yönetimi (Canberk Ünsal) - YouTube

Kolay gelsin, umarım başarılı olursunuz.

1 Beğeni