Headhunter Nedir?

Türkçe’ ye “Kafa avcılığı” olarak çevrilen Headhunter kavramı her geçen gün şirketlerin ihtiyaç duyduğu bir sistem haline gelmiştir. Headhunter; organizasyonların, kuruluşların özel sektör ve kamuda üst düzey ve yüksek nitelikli adayları aramak ve işe almak için kullandığı özel bir işe alım hizmetidir.

Headhunting sürecinde headhunter, orta ve ve üst düzey yönetici adayları ile ilk iletişimi kurar, adayın akademik ve kariyer deneyimiyle ilgili değerlendirmeleri yapar ve adayın özgeçmişinin firmaya ulaştırılmasıyla sonuçlandırır. Bu süreçte headhunter desteği alan kurum maksimum faydayı sağlayabilecek adaylar üzerinde daha fazla yoğunlaşmakta ve zaman tasarrufu edebilmektedir.

Headhunting yöntemi; insan kaynakları fonksiyonları üzerinde yoğunlaşan metotlar ile çoğunlukla üst düzey yöneticilerin işe alım süreçlerinde uygulanan bir yöntem olup, bilinen işe alım süreçlerinden farklı olarak headhunting yönteminde gizlilik önemli bir yere sahiptir. Aday araştırma sürecinde hem aday hem de firma açısından gizlilik önemli bir yere sahip olduğu için, bu süreç deneyimli ve gizlilik hassasiyetine sahip olan ile alım danışmanlık firmaları tarafından yürütülmektedir.

Headhunter Ne Yapar?

Headhunter, kurumların talep ve ihtiyaçlarını esas alarak, en güçlü gördüğü adayların profil analizini yapar, müşterinin hedeflerine, stratejilerine, misyonuna, sektör içerisindeki konumuna göre uygun adayları listeler, uygun adaylarla iletişime geçer, test ve mülakat süreçlerinde rol alır ve ardından adayların referans kontrolleri süreçleri tamamlar.

Headhunting; adaylar ve firma arasında aracılık görevini üstlenen insan kaynakları şirketleri tarafından sağlanmaktadır. Headhunter’ın iyi bir süreç yürütebilmesi için, hizmet verdiği organizasyonun ve pozisyonun gerektirdiği detayları bilmeli ve kurumun durumu ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde analiz edebilmek için müşteriyle birlikte seçilecek profili doğru bir şekilde analiz etmelidir.

Headhunter Nasıl Çalışır?

Headhunting, genellikle şirketlerin dış kaynak kullanımıdır, çünkü orta ve üst pozisyonların işe alınması özel bir çaba gerektirir. Yetenekleri belirleme, yetenek kazanımı, yetenek değerlendirme ve yeteneğin katılımı gibi adımlar göz önünde bulundurularak headhunting süreci sağlanmış olur.

Headhunting seçim sürecinde adaylar, genellikle şirkete gönderilen özgeçmişler arasında bulunmaz, ancak doğru kişiyi bulmak için gerekli portallar üzerinden aktif arama yapılır. Aday sadece pozisyonun gerektirdiği kriterlere sahip olmakla kalmamalı aynı zamanda işveren markasının sahip olduğu değeri, şirket çıkarlarını gözetecek özelliklere sahip olmalıdır.

Headhunter Firma Stratejileri

Headhunter firmalar, seçme ve yerleştirme süreçlerinin işe alım süreçlerine ek olarak, pazar dinamiklerinin analiz edilmesi, sektörün araştırılması, rakip analizi yapılması gibi kriterleri göz önünde bulundurarak iş ortaklarına hızlı ve çözüme yönelik hizmet vermektedir. Bunun dışında, headhunter firmalar dört ana fonksiyon üzerinde geliştirme yapmaktadır. Bunlar; farkındalık, ilgi, arzu ve başvuru fonksiyonlarıdır. Yeni nesil işe alım stratejileri gereğince ilk olarak dijital dünyanın gücünden faydalanmaktadırlar. Doğru stratejiler geliştirmek, en uygun adaylara ulaşmayı, doğru adaylara ulaşmak ise kuruluşu başarıya ulaştırır.

İkaros & Partners