İlk programım, basit bir hesap makinesi

def carp():
    try:
        ilk_sayi = int(input("Çarpılacak ilk sayıyı giriniz: "))
        ikinci_sayi = int(input("Çarpılacak ikinci sayıyı giriniz: "))
        print(f"{ilk_sayi} * {ikinci_sayi} = {ilk_sayi * ikinci_sayi}")
    except ValueError:
        print("Sadece rakam giriniz.")


def topla():
        try:
            ilk_sayi = int(input("Toplanacak ilk sayıyı giriniz: "))
            ikinci_sayi = int(input("Toplanacak ikinci sayıyı giriniz: "))
            print(f"{ilk_sayi} + {ikinci_sayi} = {ilk_sayi + ikinci_sayi}")
        except ValueError:
            print("Sadece rakam giriniz.")


def bol():
    try:
        ilk_sayi = int(input("Bölünecek sayıyı giriniz: "))
        ikinci_sayi = int(input("Bölen sayıyı giriniz: "))
        print(f"{ilk_sayi} / {ikinci_sayi} = {ilk_sayi / ikinci_sayi}")
    except ZeroDivisionError:
        print("Sayı sıfıra bölünemez.")
    except ValueError:
        print("Sadece rakam giriniz.")


def cikart():
    try:
        ilk_sayi = int(input("Çıkarılacak ilk sayıyı giriniz: "))
        ikinci_sayi = int(input("Çıkarılacak ikinci sayıyı giriniz: "))
        print(f"{ilk_sayi} / {ikinci_sayi} = {ilk_sayi - ikinci_sayi}")
    except ValueError:
        print("Sadece rakam giriniz.")


while True:
    islem_turu = input("\nNe tarz bir işlem yapmak istersiniz?"
                       "\n(Ör: + - * /)"
                       "\n(Çıkmak için 'q' yazınız.)"
                       "\nYapmak istediğiniz işlemin simgesini girin: ")

    if islem_turu == "q":
        print("Programdan çıkılıyor...")
        quit()
    elif islem_turu == '*':
        carp()
    elif islem_turu == "/":
        bol()
    elif islem_turu == "+":
        topla()
    elif islem_turu == "-":
        cikart()
    else:
        print("Geçersiz simge, tekrar deneyin.")

Sitedeki temel konuları bitirdikten sonra öğrendiklerimi test etmek adına basit bir program yazayım dedim. Çarmıha germezseniz sevinirim. :stuck_out_tongue: Kodu nasıl iyileştirebilirim, yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum.

python2 de mi yazdın değişkenlerden anladım birde çarmıha germek nedemek

bu arada bence oraya üçgen,kare ve dikdörtgen şekillerinin çevre ve alan hesaplaması yapan bir fonksiyon da ekle eğer bunları yapabildiysen o fonksiyonu da ekleyebilirsin

Değişkenlerden nasıl anladınız ki? Bence 3.x sürümü.Çarmıha gelmek derken çarmağa germek anlamında.Hz. İsa’nın öldürüldüğü,sonradan haç işareti olacak olan,ellerinizin ve ayaklarınızın çiviyle beraber sabitleneceği şey.İdam ve işkence yöntemi.

Bunu sen de yapabilirsin.

o buraya başka hangi özellikler ekleyebileceğini sordu ben de kendi düşüncemi söyledim

1 Beğeni

yoksa bunu yapmak benim için kolay

f-string var kodda nasıl python2 olabilir?

@Haliax önerilerimizi de istediğini belirtmiş @hackaxx da öneride bulunmuş

Orada yazanları görmedim.Öneride bulundum dediği mesajı da beğendim.

çarmıha germek insanları elleri tahtaya çivili halde asmak demek aslında, yaptığı kod kötüyse bişey demeyin daha yeniyim diyor yani.

Güzel, güzel. Sorun yok. pencere açmayı ve buton koymayı da öğrenirsen tamamdır.