Javada ınherıtance ile şekiller de alan cevre hesaplama

package ödev5;

import java.util.Scanner;

public class Sekil {
public static void main(String[] args) {
{
int tusla;
double alkısa,aluzun,alyarıcap,alkenar;
Scanner al=new Scanner(System.in);
System.out.println("işlem yapmak istediğiniz şekli tuşlayınız (1-Dikdörtgen 2-Daire 3-Üçgen): ");
tusla=al.nextInt();
if(tusla==1)
{
String şeklinadı=“dikdörtgen”;
dikdörtgen dik =new dikdörtgen();

		System.out.println("Kısa kenari giriniz:");
		alkısa=al.nextDouble();
		dik.kısakenar=alkısa;
		
		System.out.println("Uzun kenari giriniz:");
		aluzun=al.nextDouble();
		dik.uzunkenar=aluzun;
		                       
		
		System.out.println("Alan:"+dik.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+dik.cevrehesapla());
   }
	else if(tusla==2)
	{
		String şeklinadı="Daire";
		Daire d =new Daire();
		
		System.out.println("Yarıçapı giriniz:");
		alyarıcap=al.nextDouble();
		d.yarıcap=alyarıcap;
		

		System.out.println("Alan:"+d.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+d.cevrehesapla());
	}
	else if(tusla==3)
	{
		String şeklinadı="Üçgen";
		Üçgen ücgen =new Üçgen();
		
		
		System.out.println("Eşkenar üçgenin bir kenarını  giriniz:");
		alkenar=al.nextDouble();
		ücgen.kenar=alkenar;
		
		

		System.out.println("Alan:"+ücgen.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+ücgen.cevrehesapla());
		
	}
}

}
}

package ödev5;

public class Daire {
public double yarıcap,pi;

Daire()
{
	 this.pi = Math.PI;
	 this.yarıcap=0;
}
Daire(double yarıcap)
{
   this.yarıcap=yarıcap;
}
double alanhesapla()
{
	return pi*yarıcap*yarıcap;
}
double cevrehesapla()
{
	return 2*pi*yarıcap;
}

}
package ödev5;

public class dikdörtgen {
public double uzunkenar,kısakenar;

dikdörtgen()
{
	this.uzunkenar=0;
	this.kısakenar=0;
}
dikdörtgen(double uzunkenar,double kısakenar)
{
	this.uzunkenar=uzunkenar;
	this.kısakenar=kısakenar;
	
}

 double alanhesapla()
{
	return uzunkenar*kısakenar;
}
double cevrehesapla()
{
	return 2*uzunkenar*kısakenar;
}

}

package ödev5;

public class Üçgen {
public double kenar;

Üçgen()
{
	 
	 this.kenar=0;
}
Üçgen(double kenar)
{
   this.kenar=kenar;
}

double alanhesapla()
{
	return kenar*kenar*Math.sqrt(3)/4;
}
double cevrehesapla()
{
	return 3*kenar;
}

}

yukarıdaki kodda hata yok ama göster metodunun içinde yapmam lazım onu nasıl yapacığımı bilemedim yardımcı olurmusunuz?

Merhaba.

Kodlarınızı şurada anlatıldığı şekilde kod görünümü içine alır mısınız? Bu şekilde okuması hayli zor.

İyi çalışmalar.

yardımlarınız için teşekkür ederim kodu bu platformda nasıl yazacağımı anladım.yinede sorunumu hallettim gerek kalmadı saolun