Javada ınherıtance ile şekiller de alan cevre hesaplama


#1

package ödev5;

import java.util.Scanner;

public class Sekil {
public static void main(String[] args) {
{
int tusla;
double alkısa,aluzun,alyarıcap,alkenar;
Scanner al=new Scanner(System.in);
System.out.println("işlem yapmak istediğiniz şekli tuşlayınız (1-Dikdörtgen 2-Daire 3-Üçgen): ");
tusla=al.nextInt();
if(tusla==1)
{
String şeklinadı=“dikdörtgen”;
dikdörtgen dik =new dikdörtgen();

		System.out.println("Kısa kenari giriniz:");
		alkısa=al.nextDouble();
		dik.kısakenar=alkısa;
		
		System.out.println("Uzun kenari giriniz:");
		aluzun=al.nextDouble();
		dik.uzunkenar=aluzun;
		                       
		
		System.out.println("Alan:"+dik.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+dik.cevrehesapla());
   }
	else if(tusla==2)
	{
		String şeklinadı="Daire";
		Daire d =new Daire();
		
		System.out.println("Yarıçapı giriniz:");
		alyarıcap=al.nextDouble();
		d.yarıcap=alyarıcap;
		

		System.out.println("Alan:"+d.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+d.cevrehesapla());
	}
	else if(tusla==3)
	{
		String şeklinadı="Üçgen";
		Üçgen ücgen =new Üçgen();
		
		
		System.out.println("Eşkenar üçgenin bir kenarını  giriniz:");
		alkenar=al.nextDouble();
		ücgen.kenar=alkenar;
		
		

		System.out.println("Alan:"+ücgen.alanhesapla());
		System.out.println("Çevre:"+ücgen.cevrehesapla());
		
	}
}

}
}


#2

package ödev5;

public class Daire {
public double yarıcap,pi;

Daire()
{
	 this.pi = Math.PI;
	 this.yarıcap=0;
}
Daire(double yarıcap)
{
   this.yarıcap=yarıcap;
}
double alanhesapla()
{
	return pi*yarıcap*yarıcap;
}
double cevrehesapla()
{
	return 2*pi*yarıcap;
}

}
package ödev5;

public class dikdörtgen {
public double uzunkenar,kısakenar;

dikdörtgen()
{
	this.uzunkenar=0;
	this.kısakenar=0;
}
dikdörtgen(double uzunkenar,double kısakenar)
{
	this.uzunkenar=uzunkenar;
	this.kısakenar=kısakenar;
	
}

 double alanhesapla()
{
	return uzunkenar*kısakenar;
}
double cevrehesapla()
{
	return 2*uzunkenar*kısakenar;
}

}

package ödev5;

public class Üçgen {
public double kenar;

Üçgen()
{
	 
	 this.kenar=0;
}
Üçgen(double kenar)
{
   this.kenar=kenar;
}

double alanhesapla()
{
	return kenar*kenar*Math.sqrt(3)/4;
}
double cevrehesapla()
{
	return 3*kenar;
}

}


#3

yukarıdaki kodda hata yok ama göster metodunun içinde yapmam lazım onu nasıl yapacığımı bilemedim yardımcı olurmusunuz?


#4

Merhaba.

Kodlarınızı şurada anlatıldığı şekilde kod görünümü içine alır mısınız? Bu şekilde okuması hayli zor.

İyi çalışmalar.


#5

yardımlarınız için teşekkür ederim kodu bu platformda nasıl yazacağımı anladım.yinede sorunumu hallettim gerek kalmadı saolun