Merhabalar
class Sınıf(self,master=None) #[Buradaki master=None Nedir acaba ? ]
Merhabalar
class Sınıf(self,master=None) #[Buradaki master=None Nedir acaba ? ]
Çok teşekkürler bu arada
def deneme():
IN=input("Enter a data : ")
if(IN=="A"):print("Hello")
deneme()
Bir program bu şekilde yazılır ise sorun olurmu acaba çalışıyor ancak merak ettim bilmediğim bir kaç durum vardır düşüncesi ile
Şöyle yazsanız daha iyi olur (Ayrıntılar kodda yazıyor.):
def deneme():
# Değişken isimleri küçük harf olmalıdır ve `=` operatörünün etrafında boşluk olmalıdır.
in = input("Enter a data : ")
# `if`te parantezlere gerek yoktur ve `==` operatörü etrafında boşluk olmalıdır.
if in == "A":
# Tamamen doğru olsa da `if` gibi blok ifadelerini tek satırda yazmaktan kaçının.
print("Hello")
deneme()
Yukarıdaki düzeltmeler kodun okunmasını kolaylaştırmaktadır. Referans için Python’ın stil rehberine bakın: https://www.python.org/dev/peps/pep-0008 Bu rehber Python yazımında okunabilirliği arttırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca tüm Python geliştiricilerinin birbirlerinin kodlarını daha kolay anlayabilmesini sağlamaktadır.
İyi çalışmalar.
Merhaba,
Master parametresi tkinter’de kullanılır ancak yukarıda yazdığınız gibi kullanılmaz. Master parametresi widgetler tanıtılırken kullanılır.
import tkinter as tk
class App(tk.Frame):
def __init__(self, master=None):
# master=None şu anlama geliyor: Master isminde
# tkinter'de kullanılan bir parametre var.
# Bu parametre bu sınıfta ön tanımlı, değeri de None.
# Yani kullanıcı master parametresini girmeyebilir.
# Bu durumda frame() widgetinin bir ebeveyni olmaz.
# Ama genelde tk.Tk() yani root, hepsini kapsayan
# ebeveyn sınıfı olarak kullanılır.
tk.Frame.__init__(self, master)
self.pack()
root = tk.Tk()
app = App(master=root)
app.mainloop()
Prosedürel yöntemle de yukarıdaki kodların eşdeğeri aşağıdaki gibi yazılır.
import tkinter as tk
root = tk.Tk()
app = tk.Frame(master=root)
app.pack()
app.mainloop()
Master parametresi herhangi bir widgetin ebeveyn sınıfını belirler. Ebeveyn sınıf demek şu demek:
Mesela bir düğme oluşturacaksınız. Bu düğmeyi bir Frame() widgetinin içine yerleştirecekseniz, o zaman bu Frame() widgeti bu düğmenin ebeveyn sınıfı olur. Yani Frame() burada bir kapsayıcı olarak kullanılır.
root = tk.Tk() # <- Widgetlerin hepsini kapsıyor.
app = tk.Frame(master=root) # <- root, app'nin ebeveyni oluyor.
dugme = tk.Button(master=app) # <- app, dugme'nin ebeveyni oluyor.
Anladım çok teşekkürler dilde_olupbiten
İsmail Arilik nasıl yazmam gerektiğini biliyorum ama değişiklik olsun istedim çok teşekkürler
Pardon, ben master
'ı metaclass
ile karıştırmışım, o sebeple ilk gönderimde verdiğim bağlantıyı vermiştim. O gönderiyi sildim, siz de dikkate almayın.
Bende fark ettim ama sorun olmaz düşüncesi ile belirtmedim
bir nevi bozuntuya vermedim diyelim
Bu kod eğer girintilemede bir sıkıntı yoksa çalışmalı.