Projemdeki Hatamı Çözemedim(Sorunu Hala Çözemedim)

Merhabalar,Pygame’de basit bir projem var.Proje basitçe şöyle:Oyun açıldığında bir top oluşuyor,Space tuşuna basıldığında yeni toplar oluşuyor.Sorunumu projemin kodunun altına yazacağım:

import pygame
import random
import math

pygame.init()

WIDTH = 450
HEIGHT = 450
COLOR = (255,255,255)
BALL_SIZE = 30
FINISHED = True

class Ball:
    def __init__(self):
        self.x = 0
        self.y = 0
        self.x_change = 0
        self.y_change = 0

def make_ball():
    ball = Ball()
    ball.x = random.randint((BALL_SIZE),WIDTH-(BALL_SIZE))
    ball.y = random.randint((BALL_SIZE),HEIGHT-(BALL_SIZE))
    ball.x_change = 0
    ball.y_change = 0
    
    return ball
    
def main():
    a = 1
    CLOCK = pygame.time.Clock()
    surface = pygame.display.set_mode((WIDTH,HEIGHT))
    
    lst = []
    lst_2 = []
    make_bouncing_ball = make_ball()
    lst.append(make_bouncing_ball)

    while FINISHED:
        
        for e in pygame.event.get():
            if e.type == pygame.QUIT:
                pygame.quit()
                return 1
            if e.type == pygame.KEYDOWN:
                if e.key == pygame.K_SPACE:
                    spawn = make_ball()
                    lst.append(spawn)
                    a = a + 1
                    
        surface.fill(COLOR)
        

        lst_2 = lst[:-1]
        while (lst[-1].x - BALL_SIZE) < 0 or (lst[-1].x + BALL_SIZE)>WIDTH:
            lst[-1].x = random.randint((BALL_SIZE),WIDTH-(BALL_SIZE))
        while (lst[-1].y - BALL_SIZE) < 0 or (lst[-1].y + BALL_SIZE)>HEIGHT:
            lst[-1].y = random.randint((BALL_SIZE),HEIGHT-(BALL_SIZE))
            
        for bouncing_list in lst:
            for bouncing_list_2 in lst_2:
                if abs(bouncing_list.x - bouncing_list_2.x)<30:
                    print(bouncing_list.x,bouncing_list_2.x)
                
                        
        pygame.draw.circle(surface,(255,0,0),(bouncing_list.x,bouncing_list.y),BALL_SIZE,BALL_SIZE)
            
        CLOCK.tick(30)
        pygame.display.flip() 
          
                            
if __name__ == "__main__":
    main()

Sorunum şu:Oluşan yeni topların birbirlerine değmemesini,iç içe geçmemesini istiyorum.Fakat bunu yapamadım.Yardımcı olursanız çok sevinirim.İyi günler.

Kodunuzda şöyle bir durum var. Listeye eleman eklendikçe for ile ekrana yazıyorsunuz. i değişkeni ile her bir elemana erişirken, liste[-2] ile de listenin o anda sondan ikinci sırada bulunan elemanını yazıyorsunuz. Listenin o andaki durumu şöyle olsun

liste = [1,2,3,4,5]

for i in liste:
    print(i,liste[-2])

Şöyle bir çıktı vermesi lazım

1,4
2,4
3,4
4,4
5,4

Şimdi bu listeye yeni bir eleman eklerseniz, sizce sondan ikinci eleman değişir mi? Elbette. Yani kodunuzda bir mantık hatası var gibi

(düzenlemeden önceki soruya cevap verilmiştir)

1 Beğeni

Cevabınız için çok teşekkür ederim.Geç de olsa ben de o mantık hatamın farkına vardım fakat yeni bir sorunla karşı karşıyayım :))

1 Beğeni