Pygame için fazla matematik gerekir mi?

Dostlar pygame de oyun geliştirmek için çok fazla matematik bilgisi gerekir mi yoksa temel seviye de yeterli olur mu?

Pek profesyonel sayılmam ancak 4 işlemden fazlasını neredeyse hiçbir zaman kullanmıyoruz.

Temel seviye yeterli olacaktır. Eğer yerçikimi gibi fizik kanunlarını simüle etmek istiyorsanız bazı fizik formüllerine ihtiyacınız olacaktır. Genelde araba yarışı oyunları yapılırken de arabanın ivmesi, hızı hesaplanırken yine fizik kanunlarından yararlanılır. Kısacası sizin pygame ile ne yapmak istediğinize bağlı. math kütüphanesinden sin(), asin() veya cos(), acos() gibi methodları kullanmanızı gerektirecek bir çizim programı da yapıyor olabilirsiniz, aşırı gerçekçi 2D bir simülasyon programlayıp içerisinde türev, integral kullanıyor olabilirsiniz, veya basit bir platform oyunu yapıp 4 işlemin dışına çıkmayabilirsiniz.

3 Beğeni

Güzel açıklaman için çok sağol dostum.

1 Beğeni

Pygame kullanarak hiç oyun yaptın mı peki? Yaptıysan sana göre kalitesi nasıldı, kayda değer bir oyun muydu sence?

Evet, yaptım. 2 oyun yapıp bıraktım çünkü C++ gibi bir dil varken Python kullanmak aşırı saçma. Yeni bir dil öğrenmektense Python’un daha gelişmiş bir modülüne bakayım dedim ve Pyglet modülünü öğrendim. Birkaç şey yaptıktan sonra C++ öğrenmeye başladım. Şimdi kendi oyun motorumu kodluyorum :slight_smile:

1 Beğeni

Yeni başlayanlara ne önerirsiniz? Python kötü mü?

Yeni başlayanlara çıtayı çok da yüksek tutmamalarını öneririm. En azından görsel açıdan… Görsel açıdan fazla detay istemeyen pek çok eğlenceli oyun geliştirilebilir. Bunun yanı sıra arayüz, grafik programları, çizim programları vs. geliştirilebilir. Kötü diyemem. Ama çok iyi de diyemem.

Gelistirilen oyunun turune gore degisir.

Bunun tanimi nedir?

Burada 2 oyun yapilan python/pygame/pyglet ile hic oyun yapilmamis kutuphanesiz bir C++ mi karsilastiriliyor?

Deneyip gormelerini.

2 Beğeni

Dostum eğer hedefin oyun geliştiricisi falan olmaksa, benim fikrimce c#, c++, java gibi devler dururken Python’a bakman saçma olur. Ama genede programlamanın mantığını öğrenme açısından faydalı olabilir.

1 Beğeni

Genel, lise matematiği.

https://www.matematikciler.com/ 1~12. sinif mesela?

Pygame’i anlamak ve kullanmak icin hayli hayli yeter. Uzerine her turlu 2D aksiyon/platform oyunu yapilabilir gibi hissediyorum. 3D icin hayat kolaylastirici vektor ve matris (lineer cebir) konulari eksik ama cok uzak degiller. Diger turler icin, oyunun konusu ve icerigi, turunden daha etkili olacaktir diye tahmin ediyorum ne kadar matematik bilgisi gerektigine.

Anladım teşekkür ederim bilgi verildiğin için

Biraz topoloji, biraz analitik geometri, biraz görüntü işleme, biraz kızıl, biraz mavi, yalnızlığın asil rengi…

Pygame ya da C++ hiç fark etmez, hepsi yukarıda saydıklarımı biraz bilmeniz ve de herhangi bir dilin syntax’ini iyi bilmeniz ile ilgili…

Bana sorarsanız…
Pyglet, PyOpengl, PyGame… Bunlar C++'ta yapılanlara ulaşabilir. C++'ın bu kadar popüler olması oyunda, yeni bir şey değil ki. Yıllardır onla yapılıyordu. Unutmayın ki Python C ve varyantlarına göre yeni, yarının ne getireceğini bilemeyiz.

Sormuşsunuz gibi yaptım.

1 Beğeni