Arkadaşlar pygame de ok atan bir mob yapmak istiyorum peki bu işi nasıl yapayım hitboxlarlamı
yani karakter belli bir hitboxa değer ise mi ?
Ne zaman ateş edeceğini nasıl belirleyeyim diyorsunuz değil mi? Siz nasıl yapmak istiyorsunuz, belli bir alana girince mi ateş edecek?
belli bir alana gelince dursun ve ateş etsin istiyorum taki menzilden çıkana kadar
Bu alanın şekli ne olacak? Daire gibi mi yoksa dikdörtgen şeklinde mi? Eğer dikdörtgen ise pygame.rect.Rect.colliderect
kullanabilirsiniz. Daire ise de pygame.Vector2.distance_squared_to
kullanabilirsiniz.
Saolun anladım dikdörtgen olacak
Karakteriniz ile o dikdörtgen alanın kesişip kesişmediğini kontrol ederseniz, bir defa kesiştikten sonra bir kontrol değişkenini True
yaparsınız, kesişmediğinde de False
. Eğer değişkenin değeri değişiyorsa alana girilmiş veya çıkılmış demektir.
Anladım saolun peki mob karaktere rastladığında ona doğru koşmasını nasıl sağlarım (platformer)