Herkese merhabalar
Ben pygame ile oyun geliştiriyorum aynı zamanda öğreniyorum.
Oyuncu hareketleri ve animasyonlarını tamamladım sayılır şimdi sıra oyuna fizik eklemekte. Yerçekimi, çarpışmalar, çarpışan çisimlerin dönmesi, düşmesi gibi şeyleri nasıl ekleyeceğim. aslına bunu 1-2 nesne için yapabiliyorum fakat onlarca nesnenin birbiri arasında çarpışması ve yerçekimini nasıl yapabilirim.
çarpışma için aşağıdaki fonksyonu kullanıyorum ama onlarca cismin birbiri ile çarpışma ihtimalini yazmak mantıksız geldi. daha kolay bir yolu olmalı.
yerçekimi içinde aynı sorun var.
Genel olarak görüntüler daha iyi ve performanslı oluyor. Pygame’in transform.scale ve transform.rotate gibi fonksiyonları ortaya kötü görüntüler çıkarırken pyglet bunların hepsini Sprite sınıfı ile halletmiş. Pyglet’te iki boyutlu bir kamera oluşturmak da çok kolay.
Pyglet ile alakalı kaynak bulmada biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz, python ve İngilizce seviyenize bağlı olarak kendi dökümanı da yeterli olabilir. Siz karar verin.