merhaba bir logo oluşturma proğramı yapıyorum turtle ve tkinter kullanarak,turtle fonsiyonlarinin hemen hemen hepsini butonlara ekledim fonksiyon değerlerini de entry widgetinden aliyorum butona tiklayincada fonsiyon çalisiyor benim sorum butonları ve entry leri nasil for döngüsü içine alip kullaniciya kullandırabilirim Scratch gibi ama onun tkinter versiyonunu düşünün.
Merhaba, hoş geldiniz.
Soruyu tam anlayamadım, biraz daha açıklayabilir misiniz?
ya şimdi şöyle düşün ileri geri sağ sol diye butonlar var arayüzde bu butonlara kullanıcı tıkladığında butonun işlevi for döngüsüne girmesini istiyorum mesela
Mesela sağdaki butona tıklayınca normalde ne yapıyor?
girilen açıya göre sağa kaydıryor oku
self.buton3= Button(text=‘left’,command=lambda:self.move_and_draw(3))
if args==3:
self.a_value = float(self.angle.get())
self.fd.left(self.a_value)
Maalesef hala anlamadım.
Merhaba.
Yapmak istediğiniz şey kullanıcının Scratch gibi bir arayüz kullanmasını veya kod yazmasını gerektiriyor. Siz niye böyle bir şey yapmaya çalışıyorsunuz ki?
ya ben arayüzü yaptım zaten 460 satıra yakın kod yazdım sadece bu özelliğide eklemek istiyorum
En basidinden her komut için geçerli olacak, tekrar etme sayısının girileceği bir entry oluşturursunuz.
Veya bir checkbutton
olur, bu butona basılınca for
döngüsünün kullanılacağı varsayılır ve yeni bir entry oluşur. O entry’ye de for
döngüsünün tekrarlanma sayısı yazılabilir.
kesinlikle ama sorun şu diyelimki tekrarlama sayısı yazıldı diğer butonların işlevlerini kuyruğa nasıl eklicem ki
Her buton/işlev için tekrarlanma sayısının girileceği daha çok entry ile.
Bu gidişle çok fazla kullanılan çizimleri her seferinde en baştan tuşlamak yerine o çizime özel bir tuş kullanılabilmesini de isteyeceksiniz ve buraya geri döneceğiz diye tahmin ediyorum:
malesef öyle ve kullanıcının kod yazmasını istemiyorum bir taraftanda bu özellik olmadan o güzelim grafikler yapılamıcak veya çok uğraştıracak bunun bir yolu olsa keşke dediğiniz yere geliyor çünkü
Bu yazıyı okumanızı öneririz.Kodunuzun 1 üst ve 1 alt satırlarına 3 tane `` koyarsanız ve üstteki 3 tane üstten virgülün yanına hangi dil ile yazdığınızı belirtirseniz (örn : 3 tane `'in yanına python) kodunuz şekilli şukullu ışıklı mışıklı deli fişek
olur (by @tevhidulvahset ).Yani şu şekilde :
self.buton3= Button(text=‘left’,command=lambda:self.move_and_draw(3))
if args==3:
self.a_value = float(self.angle.get())
self.fd.left(self.a_value)