Tic Tac Toe_v1_

İndirme linki (İçinde tanıtım videosu da bulunuyor):


https://www.dosya.tc/server32/qcllq3/Tic_Tac_Toe.rar.html


Umarım beğenirsiniz.

Son olarak bir şey sormak istiyorum. Konu başlığına da yazdığım gibi bu v1. V2 asıl projem olacak. V2’de oyuncu vs bilgisayar olacak.
V1’de pvp (player vs player) var.

Sormak istediğim şey şu :
Bilgisayara kazanmasını nasıl sevk edebilirim ?
Makine Öğrenmesi ile ilgili fazla bir bilgim yok.
yani Denetimsiz öğrenme ile ilgili bilgim yok.
Denetimli makine öğrenmesini python’da fazlasıyla yaparız zaten.
V2’yi denetimli öğrenme ile yapabilir miyim ?
Random modülüyle falan yapsam çok ayarsız olacak. Bir öneriniz var mı bunun için ?

makine öğrenmesini falan boşver en iyisi if ile yazmak olur

oluşabilecek her durumu ayrı ayrı kodlaman gerekecek

AI Alpha: tüm alanı tarayıp ilk boş bulduğunu seçiyor

AI Beta: tüm alanı tarayıp rastgele seçiyor

AI Gamma: eğer kazandıracak bir hamle varsa onu seçiyor yoksa Beta’ya dönüşüyor

AI Delta: eğer kazandıracak bir hamle varsa onu seçiyor yoksa rakibin kazanmasını önleyecek bir hamle varsa onu seçiyor o da yoksa Beta’ya dönüşüyor

AI Epsilon: Minimax uyguluyor

AI Zeta: Negamax uyguluyor

AI Eta: Epsilon veya Zeta’nın pruning ile olanı

AI Theta: Tic-Tic-Tic-Tac-Tac-Tac-Toe-Toe-Toe oynuyor Monte Carlo tree search ile:

AI Iota: …

2 Beğeni

Bu yazdıklarınızın hepsi ayrı bir yapay zeka mı ? Yoksa bir algoritmanın parçaları mı anlayamadım.

Fakat eğer ayrı bir yapay zeka ise şu tam olarak işime yarayacak olan şey. İnternette araştırdım fakat bir şey bulamadım Al Gamma ile ilgili.

https://www.google.com/search?q=code+bullet+tic+tac+toe&sxsrf=ALeKk00C_GbkDO0CKxtGgP3dCa8AeiedUg:1604756771893&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwisj9vqyPDsAhUQ8xQKHaaiArkQ_AUoAnoECAsQBA&biw=1366&bih=667 buvideolara bakın

1 Beğeni

bunlar bilgisayarın yapacağı hamleyi seçmesi için bazı algoritmalar, bazılarına “yapay zeka” diyebiliriz belki (epsilon ve sonrası). O isimlendirmeleri alfabetik sıraya göre en ilkel olandan daha iyilere doğru olacak şekilde yazmaya çalıştım, literatürde bir karşılığı olmasa gerek. Mesela ilk baştaki en "akılsız"ı, ilk boş bulduğunu seçiyor. Bu da bir algoritma ama yapay zeka değil tabii.

buradaki kasıt, hamle yapmadan hemen önce tüm boş kısımları tarayıp “eğer buraya koysam kazanır mıyım oyunu” diye değerlendirme yapması, öyle bir seçenek var ise onu yapıp yoksa rastgele oynaması. Yani for ve if’ten oluşuyor.

Ama mesela minimax’ı yazarsanız “akıllanmış” diyebiliriz zira bunun uygulanması ile bilgisayar kaybetmemeyi garantiliyor.

1 Beğeni