Tkinterda bir butona basınca sayının artması

Merhaba ben bir uygulama yapmak istiyorum. şöyleki bir butona basınca Labeldeki sayı bir artacak. Yani bir zikirmatik

Ne güzel bir istek, umarım gerçekleştirebilirsiniz, kolay gelsin.

2 Beğeni

Merhaba :slight_smile:

Koadlar konusunda yardım istiyorsan şöyle yapılabilir

from tkinter import *

with open("veri.txt") as dsya:
    veri=int(dsya.read())

def cikis():
    with open("veri.txt","w") as dsy:
        dsy.write(str(sayi["text"]))
        root.destroy()

def artır():
    sayi["text"]=sayi["text"]+1

def sifirla():
    sayi["text"]=0

root=Tk()
root.protocol("WM_DELETE_WINDOW",cikis)

sayi=Label(root,text=veri)
sayi.pack()

buton=Button(root,text="artır",command=artır)
buton.pack()

buton2=Button(root,text="sıfırla",command=sifirla)
buton2.pack()

mainloop()

Dosya ile aynı dizinde veri.txt adlı bir dosya olması ve içinde 0 yazması gerekiyor

:grinning:

Teşekkürler :grinning: :grinning: :grinning:

Sorun çözüldüyse çözüm olarak işaretleyebilirsin :slight_smile:

Butonların konumunu, şeklini ve rengini nasıl ayarlayabilirim? Ve arkaplan rengini nasıl ayarlayabilirim?

from tkinter import *

pencere = Tk()

buton = Button(pencere)
buton.pack()
print(buton.keys())

pencere.mainloop()

print ile terminalde butonun alabileceği parametreler yazacak.

arkaplan rengi bg veya background
yazı rengi fg veya foreground
fare ile üstüne gelince rengi değişşin dersen activebackground gibi seçenekler mevcut. Şekil olarak dikdörtgen oluyor butonlar, yükseklik genişlik ayarlarsan kareye yakın buton olur.
Eğer buton şekli değişik olsun dersen de png uzantılı simge oluşturup butonun image= kısmına image değişkenini veriyorsun.

buton için örnek:
buton = Button(pencere, text=“bu bir buton”, bg=“black”, fg=“green”, font=(“Arial”, 20, “bold”))
pack place grid gibi yöntemlerlede pencerede yerleşim yapılacak.