Merhaba ben bir uygulama yapmak istiyorum. şöyleki bir butona basınca Labeldeki sayı bir artacak. Yani bir zikirmatik
Ne güzel bir istek, umarım gerçekleştirebilirsiniz, kolay gelsin.
Merhaba
Koadlar konusunda yardım istiyorsan şöyle yapılabilir
from tkinter import *
with open("veri.txt") as dsya:
veri=int(dsya.read())
def cikis():
with open("veri.txt","w") as dsy:
dsy.write(str(sayi["text"]))
root.destroy()
def artır():
sayi["text"]=sayi["text"]+1
def sifirla():
sayi["text"]=0
root=Tk()
root.protocol("WM_DELETE_WINDOW",cikis)
sayi=Label(root,text=veri)
sayi.pack()
buton=Button(root,text="artır",command=artır)
buton.pack()
buton2=Button(root,text="sıfırla",command=sifirla)
buton2.pack()
mainloop()
Dosya ile aynı dizinde veri.txt
adlı bir dosya olması ve içinde 0
yazması gerekiyor
Teşekkürler
Sorun çözüldüyse çözüm olarak işaretleyebilirsin
Butonların konumunu, şeklini ve rengini nasıl ayarlayabilirim? Ve arkaplan rengini nasıl ayarlayabilirim?
from tkinter import *
pencere = Tk()
buton = Button(pencere)
buton.pack()
print(buton.keys())
pencere.mainloop()
print ile terminalde butonun alabileceği parametreler yazacak.
arkaplan rengi bg veya background
yazı rengi fg veya foreground
fare ile üstüne gelince rengi değişşin dersen activebackground gibi seçenekler mevcut. Şekil olarak dikdörtgen oluyor butonlar, yükseklik genişlik ayarlarsan kareye yakın buton olur.
Eğer buton şekli değişik olsun dersen de png uzantılı simge oluşturup butonun image= kısmına image değişkenini veriyorsun.
buton için örnek:
buton = Button(pencere, text=“bu bir buton”, bg=“black”, fg=“green”, font=(“Arial”, 20, “bold”))
pack place grid gibi yöntemlerlede pencerede yerleşim yapılacak.