Turtle da 3 boyutlu çizebilmek ve Çizimdeki ölçeği yönetebilmek nasıl oluyor?

Turtle tuvalinde 2 boyutlu çizim yapabiliyorum, aslında teknik olarak 3 boyutlu da çizilebiliyor. Fakat boyut ekleme olmadığı için tam bir 3 boyut olmuyor. Bunu nasıl sağlayabilirim?

Bir diğer önemli nokta, mesela bir çizimi nasıl tutup 3 boyutlu olarak etrafına bakabilirim. Ölçeklemeyi nasıl yapabilirim? Bu konuda yardımcı olabilirseniz minnettar kalırım. Teşekkürler.

3 boyutlu çizim ve animasyon yapıp, bunu ölçekleyebileceğim bir kütüphane varsa daha kolay, buna da kabulüm. Ama turtle da böyle bir imkanım varsa, zaten biraz ilerlemişken, daha iyi olur. Umarım biri beni bu konuda aydınlatabilir…

Şimdiden teşekkürler.

Merhaba,

Matplotlib ile 3 boyutlu çizimler yapabilirsiniz. Kısa bir araştırma sonucunda VPython isimli bir kütüphanenin de 3 boyutlu çizimler yapmak için kullanıldığını okudum.

Ekrana sadece 2 boyutlu çizim yapabilirsiniz, çünkü ekran 2 boyutlu.

Üç boyutlu nesneleri, bazı niteliklerini kullanarak iki boyutlu ekrana yansıtabiliyoruz. Buna projection deniliyor.

Turtle bu tür çizimler için çok yavaş, pyglet öneririm.

1 Beğeni

Vpythonu 2 hafta önce felan kurdum. Tarayıcıyı kullanıyo offline olarak da. Anladığım kadarıyla Vpython’u, python ve html scriptle birlikte yazmışlar. Ben ise gömülü modüller ya da orijinal sadece python ile yazılanlar içinde arıyorum. Ama bunu da kullanıyorum. Çok teşekkür ederim.

Evet ekrem abi, geometrik optiğe ve topolojiye bile başladım bu yüzden. Yine bir hışımla yetiştin ekrem abi. Teşekkürler. Kaynak da önerebilirsen müdüş olur.

Konu hakkında kaynak önerebilecek kadar bilgiye sahip değilim, verdiğim başlığı araştırıp kendiniz kaynak veya örnek bulabilirsiniz.

Eğer bu konuda ilerlemek istiyorsanız bir yerden sonra ekran kartlarını kullanmanız gerekecek, öyle bir hedefiniz varsa şuraya bakabilirsiniz.

1 Beğeni

Zamanında Opengl C++ ile üçgen çizip döndürürdüm.(6-7 yıl önce). O zamanla C ile ilerliyordum. Fakat bayağı oldu. Opengl karşıma bu sefer de python ile çıktı. İlahi takdir.

1 Beğeni

2 boyutlu ekrana 3B (3 boyutlu) nesneler ekleyebilmek, poligon sayısını yüzlerden binlere, hatta belki de gerçekten daha fazla poligona ulaştırmak (yapıldı mı bilmiyorum), nesneye kaplama, ışık ve gölgelendirme eklemek için kullandığımız ekran kartlarında kullandığımız DirectX ve OpenGL’e rakip olarak çok daha az kaynak kullanarak daha fazla FPS sağlayan Vulkan’a bakmanızı öneririm.

Ben de diyorum yüce Gencay nerede kaldı. Ses yok. Neyseki burada. Sevgili Gencay ve sevgili Yazbel sakinleri, bilmektesiniz ki, ben de bir Müdavim sertifikası olanlardanım. Vulkan’ı da duydum. Hissedebilirsiniz ki, hemen hemen sayabileceğiniz pek çok şeyi duydum. O yüzden bana daha büyük bir iyilik yapmayı düşünüyorsanız, lütfen ulaşılabilir bir kaynak belirtiniz. Yani eleştiri olarak algılamayın bunu, sadece temenni. Teşekkür ederim. Bu arada Opengl’e iyi ki giriş yapmışım, Tekrar teşekkürler yüce @EkremDincel.

Bilmiyorduk. Profiliniz gizli.


Epey dramatik bir yazı olmuş :smile:

2 Beğeni