Verilerimiz - Sizce İnternet Hangi Verilerimizi Raporluyor?

Merhaba,

Hepimizin bildiği gibi sosyal medya, e ticaret, forum vb insanların içerisinde yer aldığı internet mecralarında kişisel bilgilerimiz kullanılarak reklamlar ve içerikler oluşturuluyor. Hepimizin bu reklamların oluşturulması hakkında fikirler vardır.

Sorumuz şu;

Sizce programlar biz insanların hangi özelliklerini alıp, raporluyor?

Şahsi cevaplarımdan bir kaç tanesini örnek vereyim ki sizlere de fikir olsun.

Cevaplar;

  • Hobiler
  • Giyim Tarzı
  • Sevilen Yiyecekler
  • Sevilen Renkler
  • Sevilen Sporlar
  • Öğrenim Düzeyi
  • Gelir Düzeyi
  • Uyku Saati
  • Cinsel Yönelim
  • Enstrümanlar
  • Film Türleri
  • Fobiler

Sizlerin fikirleri nelerdir?

1 Beğeni

Ben neredeyse her şeye ulaştıklarını düşünüyorum. Sadece reklam amaçlı veya başka türlü kullanırlar onu bilemem. Kendimi her ne kadar hala bir yazılımcı olarak görmesem de bazı şeyleri biliyorum artık. Programın içine yerleştirilen en ufak şeyle her şeyi yapabilirler. Bu yüzden dolayı internette yaptığımız her şey diyorum. Gerçi o sırada internette olmasak bile o reklamlar bir şekilde karşımıza çıkıyor ama

her şeyin ne olduğunu bulmak için konu açtım zaten. her şeyden kastınızı açmanızı rica edeceğim. Konunun amacı budur.

açıkçası pek umrumda değil
benim alehime bir durum oluşmadığı taktirde verilerimle neler yaparsa yapsınlar

  • Bulunduğunuz şehir ve şehrin sosyoekonomik yapısı
  • Ülkenin sosyoekonomik yapısı
  • Siyasi görüşünüz ve ideolojiniz
  • Derinleştiğiniz alan(Mesela meslek)
  • İlişki durumunuz
  • Sizi mutlu eden durumlar
  • Sizi sinirlendiren durumlar
  • Yaşadığınız problemler
  • Hayalleriniz
  • Kullandığınız uygulamalar
  • Satın aldığınız eşya veya hizmetler
  • Alışveriş alışkanlıklarınız
  • Bağımlılıklarınız
  • Suç işleme yatkınlığınız
  • İlişkili olduğunuz kurum(Okul, şirket vs.)
  • Rutinleriniz(Aslında daha açık yazılabilir.)
  • Hangi markalarla daha iyi anlaştığınız(Apple, Samsung vs.)

Ben bu kadarını yazdım ama liste uzar gider. Ciddi manada “her şey” olur. O kadar çok şey biliyorlar ki bazılarının kendileri bile farkında değiller. Reklamlar bu işin sadece görünen yüzü. Görünmeyen yüzde daha ne veriler var.

2 Beğeni

Hicbirini istemiyor musunuz?

Aliskanliklarinizi degistirmeniz gerekecek. Zor olacak, kararli olmaniz lazim.

1. Vazgecmeniz Gereken Sirketler

Vazgecmeniz gereken sirketler var. Bunlarin bazilari:

  1. Microsoft
  2. Google
  3. Facebook (Instagram, Facebook…)

Bu sirketler sizi en cok takip edenler. Bu sirketlerin hepsinden vazgecmeniz, urunlerini kullanmamaniz gerekiyor.

1. Microsoft

  1. Windows: Alternatifleri: Linux
  2. Ms Office: Alternatifleri: Libreoffice
  3. Outlook: Alternatif: Protonmail

2. Google

  1. Android: Sizi takip etmeyen bir alternatif yok. Rootlu kullanabilirsiniz.
  2. Google (Search): Alternatifi: DuckduckGo
  3. Gmail: Alternatifi: Protonmail

3. Facebook

  1. Whatsapp: Alternatifler: Telegram, Signal. (Bip yok. O veri gizliligi konusunda cok daha kotu.)
  2. Facebook/instagram: [Alternatif bilmiyorum. Bilen varsa buyursun.]
1 Beğeni

Aslında gerçek anlamda her şey mesela bugün arkadaşınızla yemek yemek hakkında konuştunuz ve restoran adını geçirdiniz size rakip restoranların reklamları çıkacaktır. Yeni bir ayakkabıdan bahsettiniz. yine aynı şekilde reklam çıkacak her şey gerçek anlamda ancak bizim korkmamızı o kadarda gerekitrmiyor. Daha çok devlete veya firmalara ters iş yapanların korkması mantıklı (tabii whatsapp gibi büyük firmalar kolay kolay verileri yanlış şekilde kullanacak kişilere satmaz ancak imkansız değil eğer satılırsa başımıza oldukça fazla sorun açabilir)

Interpol kirmizi bultende degilsen mikrofonunu dinleyeceklerini sanmiyorum :slight_smile: Yani normal insanlari dinlemiyorlar. Birincisi her insan icin bir calisan tutup aksama kadar dinlemeleri lazim. Ikincisi, mikrofon verisine gore reklam gostererek para kazanma ihtimalleri %10’u gecmez. Mikrofon olayi hurafeden baska bir sey degil.

1 Beğeni

kişisel verileriniz çok mu değerli? helal olsun

Mp3 dönüştürme sitelerinin bile neler alabildiğini tahmin edebiliyorsunuz. Aslında evrensel uğraş verecek milli bir marka güzel olurdu.

İnsanların %99’unun PFOA C-8 hastalığına yakalanmasını sağlayan şirketten, test kitaplarında bile adı eksik olmayan Google’dan, zamanınızı “kırılmayan kutudan kaçmak” adlı videodan çalıp bir de onların maaşını ödemenizi sağlayan YouTube’dan, birkaç yıl sonra neredeyse bütün arabaları yanan Tesla’dan, verilerinizi “yasal” olarak çalabilen, kopyalayabilen, değiştirebilen, paylaşabilen WhatsApp’tan, Twitter gönderisini iPhone’dan paylaşan Samsung’dan, işlemcinin içinde GPS bulunmadığını garantilemeyen Intel’den, AMD’den, aldığımız mikrofonların verileri bir yere göndermediğinin garantisi olmayan markalardan farklı, insan haklarını koruyacak bir marka. Anayasamızdaki özel hayatın gizliliğine uymayan markaların ülkemizde hala cirit atabiliyor olmasına izin veren hükümetten, hükümetlerden bağımsız, markadan çok bir ülkeye, bir dünyaya ihtiyacımız var.

Sizinki değerli olmayabilir. Sıradan insanların bilgilerini işleme zahmetine bile girmiyorlar. Sadece para için alıyorlar. Bir de CERN çalışanının hangi verilerini aldıklarını düşünün.

CERN çalışanı mısınız?

Olmaya gerek var mı?

bu konunun amacı bizim verilerimizi almalarını engellemek diye düşündüm ondan öyle yanıt verdim sadece tartışıyorsanız ok

@reo ne kullanmanız gerektiğini söylemiş zaten.

1 Beğeni

Konuyla ilişkin verilmesi gereken cevaplara örnek olduğu için teşekkür ederim.

Bilgiler güzel. Ellerine sağlık fakat konuda bahsettiğim şey. Sistemin eksilerini görüp alternatif arama çabası değildi. Bir kişi profili nelerden oluşura cevap arıyorum.

aklımı aldın :slight_smile: :slight_smile:

İşte bende farklı bir şey arıyorum. İnsanların bilgileri ile onlara sadece ürün satan bir sistem ön planda. Başka ne yapılabilir? Herkesin verisi ile diyorum sadece

verisi ile değil.

Nasıl ki her insanın verisi ile tüketim toplumu oluştu. İşte şimdi her insanın verisi ile onlara bir şey satmaktan başka ne yapılabilir.

olmak ister miydim? Hayır. Çok çekici olduğuna eminim ama çok şey bilmenin çok zararlı olduğunu düşünüyor bünyeme pek güvenim olmuyor. Bilmemek mutluluktur sanki

bu konunun amacı

yazdığım gibidir

Bu düşünceyi basit bir empati ile değiştirebiliriz:
Bu şirketlerden birinin başında olsam rakibimden daha ucuza üretim yapmak isterim. GPS koymak maliyeti artırır. Bana getirisi ne? En fazla sattığım işlemcilerin yerini bilirim. Bu iş için daha ucuz yöntemler bulabilirim. Öyleyse koymayayım.

Bunu da değiştirelim:
Yaşadığım şehirde oyunları oynamaya zor yeten bir internet altyapısı var. Bu altyapı ile sürekli olarak ses kaydı yollanabilir mi? Mümkün değil. Öyleyse hiçbir yere veri yollayamaz.(Birkaç yıl önce kalkan AKN ile bu işin daha fazla göze çarpacağını belirtmek isterim.)

Sonuç: Bu çekinceleri bir kenara bırakabilirsiniz.