Visual Studio Code, Unity Kodlarını Tanımlamıyor/Okumuyor

Merhabalar, Ben Unity’e Yeni Başladım Ama Kodları Yazarken Sıkıntı Çekiyorum.
Unity Sürümü: 2019.4.01f , VSC Sürümü : 1.46.1

Visual Studio Code İçin 4 Eklenti İndirdim:

Debugger For Unity
Unity Tools
Unity Code Snippets
Unity Snippets

Kodlar Bu Şekilde Gözüküyor:

Unity External Tools Bölümü:

Bir Çok Yol Denedim Ama olmadı. Ne Yapabilirim?

Merhaba.

Şuradaki Visual Studio Code bölümünü takip etmeyi deneyin:

Orada önemli bir kısım var, sizin attığınız fotoğrafda da External Script Editor kısmı gözükmüyor(du):

To open scripts in VS Code, select it as the External Script Editor in the Editor Preferences (menu: Unity > Preferences > External Tools > External Script Editor ).

Verdiğiniz Linki Daha Önceden Uyguladım:
.NET CORE SDK’Yı ve .NET CORE RUNTIME’ı yükledim ve bilgisayarı yeniden başlattım.

VSC’de C# Eklentisi Kurulu.

Unity’de External Tools’da Script Editor VSC Olarak Ayarlı (gönderiyi güncelledim resimde var tekrar bakabilirsiniz.)

[Windows: .NET Framework 4.6 Hedefleme Paketini İndirdim.

Setting.json Dosyama Bunları Ekledim:

Ek Eklenti Olarak Bunlar İndirdim:
Code Runner , C# FixFormat Fixed, C# Extensions

Bunları Yaptım Ama İşe Yaramadı Eksik olan Nedir?

Bu sorunun çözümünü bilmiyorum. Ancak VS Code bir metin düzenleyici olduğu için bir yerden sonra size yetersiz gelebilir. Onun yerine daha komplike -ve dolayısıyla ağır- bir sistem olan Visual Studio programını kullanmanız işinizi kolaylaştırır.

Bilmiyorum, rehberi tam olarak takip ettiğiniz halde problem yaşıyorsanız buradan yardım almayı deneyebilirsiniz.

Ben yaşadığınız problemi tam anlamadım, kodlardaki eksik ne?

İşte Kod Yazarken Otomatik Doldurma Çıkmıyor Bu da işleri zorlaştırıyor.

Visual Studio’yu Bilgisayarım Kaldırmıyor.

Verdiğiniz fotoğrafda OnDrawGizmosSelected gibi Unity’e ait fonksiyonlar var, siz neyi kastediyorsunuz?

Hiç Unity veya VSC Kullandınız mı? Bu eklentiye ait bunlar kolaylık çok işe yaramıyorlar, benim dediğim C# otomatik tanımlamalar yani g yazınca GetComp gibi milyonlarca şeyin çıkması lazım. internette var bakabilirsiniz

VisualStudio ile birlikte bir süre önce kullanmıştım, şu anda erişimim olmadığı için deneyemiyorum.

Biliyorum, ama benim sizin sorununuz ile ilgili elimdeki tek bilgi gönderdiğiniz fotoğraf. Ve orada Unity’e ait olan bir şeyler zaten çıkmış. Bahsettiğiniz GetComponent de bu sanırım, kodunuzun başında using UnityEngine; olduğu halde GetComponent IDE tarafından tamamlanmıyorsa bir eksik olabilir. Eğer öyle ise şöyle bir arama yapmak isteyebilirsiniz:

VS Code Unity intellisense not working

Ve orada Unity’e ait olan bir şeyler zaten çıkmış.

Emin Misiniz?
Bu Benim Attığım Fotoğraf:

Bu Da Çıkması Gereken Tanımlamalar:

Ve Linke Bakacağım Teşekkürler,

Attığınız Linki uyguladım:
Assets Kısmından ReImport Seçeneğinden Tekrar Her Şeyi İçe Aktardım.

Tüm

  • .csproj
  • .user
  • .sln

Adlı Uzantıları Sildim Kapattım Unity’den Tekrar Açtım.

Edit -> Project Settings -> Player Settings -> Other Settings -> Under Configuration -> Check API Compatibility Level ->
Kısmından .Net Versiyonu 2’di, 4 Yaptım.

Ama Maalesef ki olmuyor.

Unity forumlarında veya Microsoft’dan yardım almayı deneyin bence.
https://forum.unity.com/
https://answers.unity.com/index.html

Sorunuzu Stackoverflow’da sormayı da deneyebilirsiniz ama duplicate olarak işaretlenebilir diye tahmin ediyorum.

Konu biraz eski ama çözüm bulamadıysanız bu size yardımcı olabilir.

Sorunun sebebi Visual Studio ’ da gerekli olan Unity paketlerinin kurulu olmaması bu yüzden yazdığınızda Visual Studio kodunuzu tanımıyor çözümü ise kolay.

Visual Studio İnstaller’i açın ve kurulu olan sürümü seçin ve değiştir seçeneğini seçin sonra orada bulunan (Game Developement with Unity ) seçeneğini işaretleyin ve kurun .

Bu sorununuzu çözecektir.

1 Beğeni