Bugün burada bulunmamızın sebebi yerli & milli oyun sektörünü güçlendirmek,eksiklerini kapatmak ve yeni bir şey üretmektir.Bu yüzden yola çıkıyoruz.Şimdi,biraz detaya girelim…
Oyun
Oyunumuz MMOFPS( Devasa çok oyunculu çevrimiçi birinci şahıs kamera açılı oyun) türünde olacaktır.
Oyun Godot Game Engine ile yapılacaktır.
OpenGL ES 3 kullanılacaktır.
Takımlar
Oyunumuz ilk çıktığında 2 takım olacaktır(Mavi & Kırmızı).Bu takımlar belirli stratejiler geliştirerek farklı oyun modlarında birbirlerine üstünlük sağlamaya çalışacak.
Kadro
Maalesef burası en zayıf olduğumuz yer . Herhangi bir marka değiliz,herhangi bir marka ile çalışmıyoruz ve yeni bir topluluğuz.Oyun geliştirmeye meraklı olanlar,bir şeyler üretmek isteyenler,ben oyun yapmak istemiyorum ama destek olmak istiyorum diyenler,hepinizi bekliyoruz.Web sayfası,domain & hosting,
sunucular,3B modeller,kaplamalar,Beta testerları,kod yazan kişiler;Eğer bizimle bir şeyler yapmak istiyorsanız ankammofps@gmail.com adresinden iletişime geçin.Konu bölümüne Anka MMOFPS yazarsanız ve mesaj içeriğine hangi konuda başarılı olduğunuzu veya nasıl yardımcı olacağınızı yazarsanız geri dönüş alabilirsiniz.İsterseniz aşağıdaki sosyal medya hesaplarından da bize ulaşabilirsiniz.
Facebook : www.facebook.com/anka.mmofps.7 (YazBel 2 bağlantıdan fazlasına şimdilik izin vermiyor.)
Oyun Modları
TÖM(Takımlı Ölüm Maçı) : 2 takımın belirli bir öldürmeye veya,en yüksek öldürmeye sahip olmaya çalıştığı oyun modudur.Sınırsız ölme & doğma hakkı vardır.
Fitil Sökme : 2 takımın 2 farklı tarafa geçtiği oyun modudur.Bu taraflardan birisi bombayı yerleştirmeye ve patlatmaya çalışırken diğer takım bombanın yerleştirilmemesine ve patlamamasına kafa yorar.Bomba yerleştirildikten belirli bir süre patlar.
Dereceli : Sadece Fitil Sökme maçlarının oynandığı ve biraz daha ciddi olan oyun modudur.Dereceli maçtan çıkmak,yerinizi bir başkasının dolduramayacağı için yasaktır ve eğer çıkarsanız belirli ceza(lara) maruz kalırsınız.Ayrıca AFK(Klavye başında durmamak) olmak yine ceza(lara) maruz kalmanıza sebep olur.Maç başladıktan sonra başka kişiler maça katılamaz.
Hesap oluşturmak diğer oyunlara göre daha zor olacak.Hesapların belirli bir eylemsizlik süresi olacak.Bu süre tam olarak belli değil ama yapmayı planlamaktayız.Örneğin 6 ay boyunca gelen arkadaşlık istekleri onaylanmaz,günlük,haftalık,aylık hediyeler toplanmaz(bu giriş esnasında anında verilecek) vs. durumlarda hesabın bağlı olduğu mail adresine,telefon numarasına mesaj atılacak.Eğer etkileşim olmaz ise hesap silinecek.Ancak,1 gün normal hesabıyla,diğer gün yedek hesabıyla oynarsa ne yapacağımızı bilmiyoruz.IP adresleri ile bunu rahatlıkla halledebiliriz ancak kullanıcı gizliliği ihlali iyaptığımız düşünülebilir.
Kapsamlı bir online oyun için Unity tavsiye etmiyorum, yıllardır multiplayer desteğini oturtamadılar. En azından resmi multiplayer desteğini kullanmayın bence, asset store’dan iyi bir servis bulun.
Sıfırdan yazılmaz zaten, kullanılan kütüphane veya servise göre dil seçilir. Unity’e özel servisler büyük ihtimalle kullanıcıya dil olarak yine C# sunar.
Niye bir şey yapmak zorunda hissediyorsunuz, ben hile yapmadıktan sonra iki farklı hesaba sahip olsam bunun zararı ne olur?