Merhabalar,
Pygame’de Açılış_Yüzdesi diye bir değişkenim var.Başlangıç değeri 0.Sürekli 1 artırmak ve 100 olunca yeşil tik olmasını istiyorum.Kodları şuraya bırakıyorum.Yardımcı olabilirseniz sevinirim :')
#Kütüphaneler
import pygame,sys,time
#Değişkenler
Sürüm = "Test Sürümü"
Yapımcı = "Gencay Bilir"
Açılış_Yüzdesi = "0"
#Oyunu Çalıştırmak
pygame.init()
#Ekran Oluşturma
Ekran = pygame.display.set_mode((0,0),pygame.FULLSCREEN) #Tam Ekran Yapmak
#Yazı Özelliklerini Belirlemek
Yazı_Fontu = pygame.font.SysFont("Rightseound",85)
#Sürüm Yazısı
Sürüm_Yazısı = Yazı_Fontu.render("Sürüm : " + Sürüm,1, (255,255,255))
#Yapımcı Yazısı
Yapımcı_Yazısı = Yazı_Fontu.render(Yapımcı,1, (255,255,255))
#Açılış Yüzdesi Yazısı
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("%" + Açılış_Yüzdesi,1, (255,255,255))
#Ekranı İşlemleri
while True:
for event in pygame.event.get(): #Bir olay gerçekleşirse hata vermesin diye böyle bir kod yazıyorum
pass
Ekran.blit(Sürüm_Yazısı, (400,600))
Ekran.blit(Yapımcı_Yazısı, (500,50))
Ekran.blit(Açılış_Yüzdesi_Yazısı, (600,700))
pygame.display.update()
Merhaba.
Lütfen değişken isimlerini küçük harflerle yazın.
Nasıl bir yeşil tik?
#Kütüphaneler
import pygame, sys, time
#Değişkenler
Sürüm = "Test Sürümü"
Yapımcı = "Gencay Bilir"
Açılış_Yüzdesi = 0
#Oyunu Çalıştırmak
pygame.init()
#Ekran Oluşturma
Ekran = pygame.display.set_mode((0,0),pygame.FULLSCREEN) #Tam Ekran Yapmak
#Yazı Özelliklerini Belirlemek
Yazı_Fontu = pygame.font.SysFont("Rightseound",85)
#Sürüm Yazısı
Sürüm_Yazısı = Yazı_Fontu.render("Sürüm : " + Sürüm,1, (255,255,255))
#Yapımcı Yazısı
Yapımcı_Yazısı = Yazı_Fontu.render(Yapımcı,1, (255,255,255))
#Açılış Yüzdesi Yazısı
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("%" + str(Açılış_Yüzdesi),1, (255,255,255))
#Ekranı İşlemleri
while True:
for event in pygame.event.get(): #Bir olay gerçekleşirse hata vermesin diye böyle bir kod yazıyorum
if event.type == pygame.QUIT:
pygame.quit()
sys.exit()
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("%" + str(Açılış_Yüzdesi),1, (255,255,255))
Açılış_Yüzdesi += 1
time.sleep(0.1)
Ekran.fill((0, 0, 0))
Ekran.blit(Sürüm_Yazısı, (400,600))
Ekran.blit(Yapımcı_Yazısı, (500,50))
Ekran.blit(Açılış_Yüzdesi_Yazısı, (600,700))
pygame.display.update()
Teşekkür ederim,sorunu çözdünüz.
Ancak 100’e gelince yazı tik olarak değişmemiş.Tikten kastım şu : ✓
Bunu yeşil yapmak istiyorum 100 olunca
Birde,while döngüsü dışındaki
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("%" + str(Açılış_Yüzdesi),1, (255,255,255))
kodunu sildim.Programda herhangi bir anormallik olmadı,hata da almadım.Bir sorun olur mu?
Son istediğim tik işaretinide çözebilirseniz çözüm olarak işaretliyeceğim,bilginize
Olmaz.
O tik pygame tarafından düzgün algılanamıyor (en azından bende).
#Kütüphaneler
import pygame, sys, time
#Değişkenler
Sürüm = "Test Sürümü"
Yapımcı = "Gencay Bilir"
Açılış_Yüzdesi = 0
#Oyunu Çalıştırmak
pygame.init()
#Ekran Oluşturma
Ekran = pygame.display.set_mode((0,0),pygame.FULLSCREEN) #Tam Ekran Yapmak
#Yazı Özelliklerini Belirlemek
Yazı_Fontu = pygame.font.SysFont("Rightseound",85)
#Sürüm Yazısı
Sürüm_Yazısı = Yazı_Fontu.render("Sürüm : " + Sürüm,1, (255,255,255))
#Yapımcı Yazısı
Yapımcı_Yazısı = Yazı_Fontu.render(Yapımcı,1, (255,255,255))
#Ekranı İşlemleri
while True:
for event in pygame.event.get(): #Bir olay gerçekleşirse hata vermesin diye böyle bir kod yazıyorum
if event.type == pygame.QUIT:
pygame.quit()
sys.exit()
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("%" + str(Açılış_Yüzdesi),1, (255,255,255))
if Açılış_Yüzdesi == 100:
Açılış_Yüzdesi_Yazısı = Yazı_Fontu.render("✓", 1, (0,255,0))
else:
Açılış_Yüzdesi += 1
time.sleep(0.1)
Ekran.fill((0, 0, 0))
Ekran.blit(Sürüm_Yazısı, (400,600))
Ekran.blit(Yapımcı_Yazısı, (500,50))
Ekran.blit(Açılış_Yüzdesi_Yazısı, (600,700))
pygame.display.update()
2 Beğeni