Okulun yazılımdaki yeri hakkında ne düşünüyorsunuz?

  1. Sınıf öğrencisi olarak okulun, erişmek istediğim meslek üzerindeki yeri hakkında merak ettiğim bir takım şeyler var.

1- Bu kadar dersi ben nerede kullanacağım ? (soru)

  1. sınıfa kadar temel bilgiler üzerine eğitildik. "Orta"okul zaten adı üstünde. Buraya kadar her şey tamam ancak lisede olayın boyutu fazlasıyla değişecek.
    Karmaşık sayılar, olasılık, denklemler, grafikler, üstel ve logaritma, limitler, türevler, integral, diferansiyel denklemler ve benzer şeylerin yazılımda ne yeri var da öğrenmem için kırbaçlanıyorum ?
    Bunun fiziği kimyası da var. Edebiyatı da var. Yazılımda nerede kullanacağım ben bu kadar bilgiyi ?
    Neden sadece yazılımla uğraşmak isteyen biri olarak bunları öğrenmek zorundayım ? Ya da zorunda mıyım ?

2- Diploma (soru)

Liseye kadar geldik. Üniversite okumak ne kadar mantıklı ? Bana göre üniversite bir alternatiftir. Lise mezunu olarak da bir şeyler başarmak, azim olduktan sonra çorap söküğü gibi gelir zaten ki bendeki azmi size anlatamam :slight_smile: Üniversitenin alternatif olduğuna dair tanık gösterecek olursam, Steve Jobs lise mezunu olarak çok değerli bir CEO bile olabiliyor. Hadi o yabancı. Türkiye’de işler farklı dedik. Lise mezunu olarak react bildiği için General Mobile’da çalışmaya layık görülen bir Türk de var.
Üniversite alternatiftir ama baskın, yani lise mezunu olup bir şeyler başarmaya kıyasla daha kolay bir alternatiftir diyebilirsiniz ki çok fazla da duydum bunu ancak bence öyle değil. Azim varsa iki türlü de başarıya ulaşılır diyorum. Üniversite’nin daha kolay bir alternatif olduğuna ikna olsam dahi tercih etmeyi düşünmem çünkü lise mezunu olup kendi uğraşlarımla başarı elde etmek benim için daha eğlenceli olacaktır. Yazılımla baş başa isem her türlü mutluyumdur o yüzden problem değil.

3- Okula çalışırken yazılıma da çalışmak (soru)

Üniversiteler sonuna kadar ZORUNLU ve ŞART olmuş olsa dahi bence yazılıma da odaklanmalıyım diye düşünüyorum. Yazılımcı olacak birisi için bence mutlaktır. LGS’ye hazırlansam da yazılıma “da” odaklanmalıyım bence. Bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

4- Kişiliğim ve psikolojim (diğer)

Okullar tamamen bloke olsa ömrü boyunca yazılıma çalışıp ondan asla bıkmayacak ve daima zevk almaya da devam edecek bir kişiliğe sahibim. O yüzden azmimin de büyük olduğunu anlamanızı isterim. Ne kadar kötü koşul olursa olsun, yazılıma dair çok şey başaracağıma inanacak kadar kararlı bir durumda olduğumu bilmenizi isterim. Ben bir şeyi kalben istemezsem asla yapamam, ve bir şeyleri istemek de benim için o kadar da kolay değil. Fakat yazılım konusu hayatımda EN EN çok istediğim şeydir. ÇOK ÇOK istiyorum yani.

5- Kısacası (soru)

Kısacası okul lazım mı ? Değil mi ? Olmadan da olur mu ? Olmazsa olmaz ise Üniversite şart mı ? Olmasa da olur mu ? Olduğu zaman nasıl, olmadığı zaman nasıl olur ? Okula çalışırken yazılıma “da” odaklanmak doğru mu ? Ne derecede doğru ?

Edit :
Teknoloji ile ilgilenen pek çok kişinin okulu bıraktığını gördüm ve bunu sorguluyorum aynı zamanda da.

  1. Soru

Hayat sadece yazılım değil. Her şeyi öğrenmen, bilmen lazım. Her şeyi görmen lazim. Edebiyat da gerek, fizik de gerek, kimya da gerek. Hayata karşı bakış açın değişir. Illa yazılımda kullanmana gerek yok, çünkü bu hayatta her şey yazılım değil.

Bunların yanında gerekse matematik, gerekse fizik hepsinin bilgisayarlarda yeri var. Hepsine program yazarken, algoritma kurarken ihtiyaç duyacaksin. Bu ikisi en önemlisi. Onun yanında edebiyat da önemli. Kendini açıklama, ifade etme için önemli. Ayrıca Türkçe’de cümle kurmak, python’da lambda yazmaya benziyor. Her şeyi tek satıra, tek cümleye sigdirma sanatı.

Kısa cevap: her şey yazılım değil.

  1. Soru

Işimiz şansa mi kaldı yani, belki beni de layık gorurler, bu mu? Üniversite diploma kazanmaya yarıyor. Yani iş bulmaya.

Evet. Derslerini aşmaması şartıyla olur.

Okul lazım, is lazım, sosyalleşmek lazım, gezmek tozmak lazım, araştırmak lazım, her şey lazım. Her şey yazılım için değil. Emin ol ben senden daha çok istiyordum. Ama bir şeyleri gerçekten istiyorsan, bir şeyleri feda etmen, bir şeylerden vazgeçmen şart. Yani ders çalışmak. Okula odaklanırken yazılıma da odaklanmak lazım, bu da önemli.

@Cihat_Altiparmak 'tan da güzel sözler bekliyorum, lisedeyken artık derslerime yoğunlasmam lazım diyip bu işlere ara vermişti, şimdi İTÜ’yu kazanmış, helal olsun. “Ne kadar vazgeçersen o kadar olgunlaşırsin.”

4 Beğeni

Ne yani ben Hawking Işıması’nı bilmezsem olmaz mı :disappointed_relieved:

Gayet iyi Türkçe konuşuyorum ama lambda’da iyi değilim nedense.Belki 101. kez denemem gerekiyordur.Türkçe’de bir cümle kurmak bu kadar zor değil.Cümlenin ögelerini bilmeseniz de olur.

90 yılında Assembly öğrenseydim başkalarını kendi şirketime layık görmeye çalışırdım yüksek ihtimalle.

Ama iş kurmaya değil.

Okulda yazılımı öğretseler,iş olarak yazılım mühendisliği seçsen, katıldığın GameJam’lar bile sosyalleşmene yetse, notebook’un ile olsa bile gezsen, araştırmayı işinde kullansan bence yeterli.

Bence arkadaş yazılıma tapmayı filan istemiyor.Ülkenin geleceği belli.Buna göre bir yol çizmek istiyor.Günümüzde meslek lisesi ile fen lisesinin farkı kalmamış (hatta meslek yazılım için daha iyi hale gelmiş).8’e kadar her şey hikaye.Ancak geleceği çizen nesil yazılım kavramını en erken 7. sınıfta duydu, bu çok geç.

Bütün okulu bize iş imkanı sağlayacak bir diploma için mi yaşıyoruz? Sizin gezmek-tozmak dediğiniz iş askerden,evlendikten sonra mı oluyor yoksa babam gibi 6. sınıfta lunaparklarda gezmek gibi mi,lisedeyken şehirler değiştirmesi gibi mi oluyor?

Her şey hayatımızın anlamını bulmadan önce olmalıyken,sonra mı oluyor?

1 Beğeni

Ve bu arada üniversite okursanız yüksek ihtimalle patronunuz lise mezunu veya lise terk,hatta ortaokul mezunu olacak.

1 Beğeni

Bu iki düşünceniz çelişiyor ya da ben yanlış anladım.

Üniversitenin alternatif olduğuna katılıyor musunuz peki ?

Evet @throwaway1 beni doğru anlamış.

Her şeyden kastım, ogrenebildigin kadar şey.

O da Python ile yeterince uğrasmaman ile alakalı, günde sabahtan akşama kadar Türkçe konuşuyorsun ama kaç defa Python yazıyorsun? (Aslında bu çıkarımı biraz @aib 'in yardımıyla kurdum, mükemmel kelime oyunları yapıyor, tek cümlede 12’den fazla şeyi açıklıyor, ve ayni zamanda benim 20 satırda zar zor yazdığım kodu 15 sn’de tek satır lambdalastiriyor. (Konu lambda değil tek satıra çok kod sigdirma, (ya da kodu kısaltma), fp de değil.))

@aib biliyormus, kendisine sor bakalım. :slight_smile:

Evet.

Yazılım bunları yapmanı sağlıyorsa evet, ne güzel.

Hayır, sadece üniversiteyi. Okul kendini eğitmen için çok önemli. Eğitimin temellerini atıyorsun.

Ben sana özel söyledim onu, yoksa lise 4’te vaktin olmayacak ve vazgeçmen gerekecek.

Üniversite okumadan bir şey yapabiliyorsan, evet.

bu video hakkında ne düşünüyorsunuz peki ?

Bir de

şu ifadenize göre hiçbir şeye vaktim olmayacak. Gezmekten tozmaktan bahsediyordunuz ? Rüyada mı yapacağız bunları ? Yazılıma “bile” vakit kalmaz diyorsanız gezmeye tozmaya hiç hiç kalmaz.
Otobüslere binmelerden, oralara buralara gitmelerden söz ediyorsanız bunların bir anlamı yok.

Ben robotlaştırıldığımızı düşünüyorum sadece

Şu konuda size söyleyeyim, yazarlar ve kendim arasındaki tek fark, onların daha şairane cümleler kurup daha az sözcükle istediklerini anlatmaları. Halbuki böyle bir şeye yazar olmadığım sürece ihtiyacım olmayacak.

Sadece yazarlarmı?

Çağrı merkezi çalışanları, reklamcılar, pazarlamacılar, avukatlar vs…

Yani lisenin zorunlu olmasının bir sebebi var bence.

Düşündüklerimi karşı şahsa aynen iletmek kafidir.

Bu tarz şeyler için de şairane cümlelere ihtiyaç yok ki ben bu saydıklarınızdan hiçbiriyle alakam yok.

Tabiki şairane cümlelere ihtiyacınız yok.
Demek istediğim etkili iletişim kurmak her yerde işinize yarar.

İşimize yarar mı yarar evet ama dediğim gibi düşüncelerimi aynen karşı tarafa iletebiliyorsam bu yeterli. Fazlası için zaman harcamak lüzumsuz bence.

bu bilgilerin tek amacı senin mesleğin için değil ki
genel kültür ve dünyamız/yaşamımız hakkında bilgiler

1 Beğeni

Genel kültür ancak bunlarda başarısız olursak yapmadıkları kalmıyor. Robot gibi her şeyden anlamamızı bekliyorlar. Bize balık vermeye çabalıyorlar. Halbuki bize olta verseler de genel kültür aşılamak yerine şiir ve kitap okuma gibi alışkanlıklar aşılasalar herkes kendi beğendiği balık üzerinde ilerleme kaydeder. İlber Ortaylı tarih diye bir balık yakalamış ve şuanda çok değerli bir tarihçi ve kültür bilgisi de harika.

Merhaba,

Muhtemelen farklı bir şey duymayacaksın benden. Kabul ediyorum azim, merak ve hayal gücü yazılım işi için çok önemli. Ama sağ kulağını sağ elle tutmak var, bir de sağ kulağını sağ ayak ile tutmak var. İkisinde de azim var ama birinde daha fazla efor sarfediyorum. Aynı amaca ulaşacaksam neden boş yere efor sarfedeyim ki?

LGS’ye çalış. Yazılım kaçmıyor senden, duruyor bir köşede.

9 - 10 da yazılıma odaklanabilirsin. Hatta derslerini kötüleştirmiyorsa yapmanı şiddetle öneririm. 11 de alan yoğunluklu çalıştığın için eğer yazılım ders notlarına zarar veriyorsa bırakmanı öneririm.

Ha durum şu olursa iş başka olur. Bilgisayar olimpiyatçısı olursan full olimpiyat çalışırsın felan. Ama sende kamplara girebiliecek kapasite varsa dersleri de halledersin diye düşünüyorum. Öyle insanlar sıradan insanlar değil çünkü.

Bir tavsiyem de 9-10 da biligisayar olimpiyatlarına göz atabilir, sevdiysen onun için çalışabilirsin(ama her yiğidin harcı değil ona göre sıkı çalış.).

Madem bu kadar kalpten seviyorsun, gülü seven dikenine katlanmaz mı?

Lazım, çünkü sen üniversitede sadece mühendislik görmeyeceksin ki, insanlık ilişkilerini de geliştireceksin. Üniversite bu arada öğretmez, öğrenmeyi öğretir, geriye kalanı da sen öğrenirsin. O yüzden üniversite hem önemli hem de değildir. Eğitmen ne kadar iyi olsa da duvara voleybol oynamayı öğretebilir mi?

Valla kariyer.net e gibi iş ilanlarına baktığımda genellikle elektrik elektronik müh. veya bilgisayar müh. nin ilgili bölümlerinden mezun gibi ifadeler görüyorum. Yanıldığım yerler olabilir, çünkü mühendis değilim, ev geçindirmiyorum.

Yukarıda da yazdığım gibi, 8.sınıf ve 12.sınıf hariç olmak üzere derslerine zarar vermiyorsa doğru olur, yoksa yanlış olur.

2 Beğeni

doğru dedin

1 Beğeni

Arkadaşım, yapay zekanın bile birşeyler üretebilmesi için önceden bir sürü veri ile besliyorlar.
Besliyorlar ki… aralarında ilişki kurup öğrenme denen şeyi başarabilsin.

1 Beğeni

Edebiyat konusuna gelince, ingilizce öğrenmek zorundasın. Adam orada sana konuları öğretmek için noun(isim), adjective(sıfat) vs. şeylerle geldiğinde ne olacak? Ben zarfı bilmiyorum ingilizce öğreneceğim (zor olur onu söyleyeyim). Tamlamaları bilmezsen yine olmaz yine olmaz.

1 Beğeni

Bana şunu söyle

Bir hoca sıvı basıncını anlatıyor ve “derinliğin sıvı basıncına etkisi” üzerinde konu anlatıyor.
Derinlik arttıkça sıvı basıncı artar diyor ve konunun devamını anlattıktan sonra test çözmeye başlıyoruz.

Bir diğer hoca da, sınıfa bir kap getiriyor ve derinlik ilişkisini bu kapta deneyimleyerek görmemizi istiyor.
Bu daha çok zaman alacaktır ancak hangisini sen daha iyi anlardın söyler misin lütfen ?

Ben bu videoya yorum yapayım. Çok güzel şeyler yapmış Cihan bey. Ancak videonun süresi 11 dk. 11 dakikada 8-10 yılda yaptığı işlerin sadece başarı olan kısmını anlattı. Yani orada “Yaptım.” dediği her şey 1 hafta belki 1 ay belki de 1 yıl aldı. Bu öyle herhangi bir çalışma değil. Videoda “Türkiye 20.si olarak kazandığım” demesinden şunu anlıyorum:“Ben uzun bir süreç(aylar yıllar) boyunca yaptığım işi sevip sevmeme bakmadan bütün günümü(10-14 saat arası günlük) harcayabilirim. Bu yaparken umutsuzluğa düşsem de bu işe devam edebilirim.”.
Bu söylediklerim şirketler tarafından da aynı şekilde algılanıyor.
“Bir mail hazırladık” demesinden şunu anlıyorum:“Ben tek başıma çalışmıyorum. Ben veya etrafımdaki birileri bu yaptığımız şeyi karşıdaki tarafa sadece iletmekten öte onlara bir tehdit oluşturmaksızın pazarlamayı biliyoruz.”

Bu videoyu ve benzerlerini bu gözle tekrar izleyin isterseniz.

2 Beğeni